08 травня 2020 року відповідно до плану роботи Луганського ОІППО відбулось перше онлайн-заняття в межах проєкту професійного розвитку «Медіаграмотність молодших школярів в умовах Нової української школи» для вчителів початкових класів закладів освіти Луганської області.

Модераторами онлайн-заходу виступили методисти кафедри педагогіки та психології Яна Чернишова й Інна Шахно, які забезпечили активну взаємодію освітян за допомогою програми Skype.

Учасниками проєкту стали педагоги закладів освіти міст Рубіжного, Лисичанська й Сєвєродонецька, Біловодського, Попаснянського, Станично-Луганського та Кремінського районів.

У процесі роботи вчителі опрацювали модуль «Організація пошуку інформації з різних джерел», зокрема розглянули актуальні питання впровадження в освітні програми змістової лінії «Досліджуємо медіа» відповідно до Державного стандарту початкової загальної освіти:

  • Поняття медіаосвіти та медіаграмотності (основні теорії), визначення.
  • Зміст та основні завдання медіаосвіти, її зв’язок з іншими навчальними дисциплінами.
  • Медіаосвіта в Новій українській школі: окремі спецкурси чи інтеграція в навчальні предмети?
  • Класифікація та функції сучасних медіа.
  • Факти та судження. Сучасні медіапродукти.

Актуальність зазначеної теми полягає в тому, що в сучасному світі інформація стала більш доступною, а її обсяг – значним, тому не дивно, що іноді ми можемо «загубитись» у ній. Ускладнює ситуацію також те, що деяка інформація може бути викривлена, маніпулятивна або й зовсім неправдива.

За допомогою електронної платформи для навчання в ігровій формі Kahoot!, яка дає змогу створювати інтерактивні вікторини й опитування, учасники зібрання з’ясували рівень особистих умінь щодо визначення фактичної інформації серед потоку інформаційних суджень і припущень.

Педагоги отримали завдання для самостійної роботи – розробити творчі проєкти та тренажери для учнів початкових класів з таких тем:

  1. Про що розповідає поштова марка.
  2. Історія поштового конверта.
  3. Секрет поштової скриньки.
  4. Знайомтесь: листоноша.
  5. Листування: історична довідка.

Щиро дякуємо учасникам заходу за підтримку, активну співпрацю, креативні рішення, позитивну атмосферу. Бажаємо «не потонути в інформаційному дощі»!

Матеріали заходу:

– Підтверджувальне упередження.

– Алгоритми та інформаційні бульбашки.

– Дерева говорять одне з одним. Про що.