22 травня 2020 року відбулась третя (завершальна) онлайн-зустріч педагогів у межах проєкту професійного розвитку «Медіаграмотність молодших школярів в умовах Нової української школи». У заході взяли участь 28 учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Луганської області.

Методисти кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО Яна Чернишова й Інна Шахно разом з педагогами опрацювали навчальний модуль «Створення простих медіапродуктів».

Під час заходу освітяни розглянули такі питання:

  • Медіапродукти в початковій школі, їхня роль у формуванні освітніх компетентностей.
  • Я в медіапросторі. Практична медіаосвіта: творчі завдання для учнів.
  • Абетка візуальної грамотності.
  • Дослідження мультфільму. Технологія створення власного медіапродукту.
  • Медіакультура педагога, учня та батьків.

Учні початкових класів ще не вміють самостійно моделювати свою поведінку й планувати свої вчинки. Їхня поведінка в соціумі – це наслідування побаченого та почутого. Більшість поведінкових моделей діти беруть з уподобаних медіапродуктів: реклами, музичних роликів, коміксів, а найчастіше – з мультфільмів. Проте вони ще не вміють співвідносити реальний світ і медійний, що може призвести до негативних наслідків (наприклад, формування асоціальної чи девіантної поведінки).

У процесі роботи учасники проєкту знайшли відповіді на такі запитання:

  • Як педагогу допомогти учневі впевнено рухатись у медіапросторі?
  • З яких компонентів складається медіакультура педагогів, батьків?
  • Як використовувати типи сприйняття інформації під час освітнього процесу?

Сучасні вчителі мають не лише знати, які небезпеки несуть із собою цифрові технології та як на людей впливає інформаційний тиск, а й уміти захищатись від цих небезпек і користуватись можливостями медіа, щоб навчити цього дітей.

Виконуючи інтерактивні вправи з використанням додатків Google, сервісу Padlet, відеотехнології «Стоп-кадр», педагоги створили багато цікавих медіапродуктів. Результати онлайн-тестування показали високий рівень обізнаності та медіаграмотності вчителів.

Учасники залишили в інтерактивному «Альбомі вражень» свої відгуки й коментарі щодо онлайн-навчання та виявили бажання продовжувати навчатись у такому цікавому форматі.

Дякуємо колегам за співпрацю, активність і позитивну атмосферу!