Традиційна серпнева зустріч працівників освіти цьогоріч стала надзвичайно піднесеною та нетривіальною, оскільки вперше Луганщина готується розпочати навчальний рік по-новому. Загальний старт! 28 серпня 2018 року в м. Сєвєродонецьку в приміщенні Сєвєродонецького міського Палацу культури відбулась обласна конференція, присвячена актуальній проблемі забезпечення якості освіти в умовах реформування освітньої галузі Луганщини та Нової української школи.

Відкрив конференцію директор Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації Юрій Стецюк, який підкреслив, що сьогодні буде робоча зустріч, на якій освітяни мають плідно попрацювати, щоб бути повністю готовими до дійсно НОВОГО навчального року. До привітань приєднався Юрій Гарбуз, голова Луганської обласної державної адміністрації – керівник обласної військово-цивільної адміністрації, який чітко окреслив головну мету заходу: «Зробити так, щоб наші люди залишались на Луганщині й хотіли тут навчати, і навчатися».

До почесних гостей конференції приєднались: Павло Хобзей, заступник міністра освіти і науки України; Віталій Курило, народний депутат України; Ольга Лішик, заступник голови Луганської обласної державної адміністрації; Ірина Жданова, голова громадської організації «Фонд «Відкрита політика».

На початку пленарного засідання Юрій Стецюк виступив з доповіддю щодо стану підготовки закладів освіти регіону до 2018–2019 навчального року згідно з Концепцією Нової української школи й зауважив на проблемах, які потребують нагального вирішення. «Рік напруженої праці в новому режимі закладе міцний фундамент в освіту нашої країни», –наголосив директор Департаменту освіти і науки ЛОДА. 

Наступним до слова був запрошений Павло Хобзей, який наголосив на важливості роботи вчителя, бо зміна парадигми навчання – це процес тривалий і тяжкий, тому слід бути до цього готовим. «Нам потрібно дати можливість суспільству повірити, що ми дійсно зможемо змінити систему освіти, а для цього потрібно підтримати вчителів у їхній тяжкій роботі».

У своєму виступі Віталій Курило зосередився на тому, що на перший план потрібно виносити здоров’я дітей, а для цього необхідно переосмислити загалом філософію освіти, над чим і працюють зараз освітяни України в умовах Нової української школи.

Питання доступу до НУШ учням Луганської області, які перебувають на «лінії зіткнення», було ґрунтовно проаналізоване у виступі Ірини Жданової. Голова громадської «Фонд «Відкрита політика» також говорила про толерантне ставлення до помилок у розбудові нової освітньої програми та акцентувала на тому, що потрібно фокусуватись на можливості їх вирішення, адже цього потребують діти. «Ми маємо діяти в тому напрямі, про що мріють діти».

Учасники конференції мали змогу внести пропозиції, зауваження та доповнення до проекту резолюції, після чого директор Департаменту освіти і науки Луганської ОДА Юрій Стецюк привітав усіх делегатів з прийдешнім стартом нового, в усіх сенсах, навчального року та побажав міцного здоров’я, нових ідей і творчих професійних звершень.

Наприкінці пленарного засідання Юрій Гарбуз запропонував обрати шляхом голосування нову голову «Асоціації освітян Луганщини», де було одностайно утверджена кандидатура Ірини Цимбал, директора Луганського ОІППО.

Далі робота конференції відбувалась у форматі п’ятьох панельних дискусій за темами:

1. «Ресурсне забезпечення Нової української школи» (для керівників відділів та управлінь освіти міст і районів, об'єднаних територіальних громад Луганської області, завідувачів методичних кабінетів (центрів); модератори: Юрій Стецюк, директор Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації; Ірина Цимбал, директор Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).

Представники органів місцевої влади обговорювали питання використання коштів державного та місцевого бюджетів для забезпечення освітнього простору Нової української школи; забезпечення реалізації обласних (районних) програм розвитку освітньої галузі та функціонування мережі закладів загальної середньої освіти; інформатизації та комп’ютеризації освітнього процесу, підключення до мережі Інтернет закладів загальної середньої освіти; створення інклюзивно-ресурсних центрів; модернізації системи підвищення кваліфікації педагогічних кадрів в умовах Нової української школи; діяльності методичної служби в процесі реформування системи освіти регіону.

2. «Початкова освіта: забезпечення старту Нової української школи» (для керівників методичних об’єднань учителів початкових класів міст і районів, об’єднаних територіальних громад Луганської області; модератори: Тетяна Ткачова, заступник директора Департаменту – начальник управління освіти і науки Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації; Ольга Касьянова, заступник директора з наукової роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).

На панельній дискусії говорили про реалізацію ідей Нової української школи у 2018–2019 навчальному році; підвищення кваліфікації педагогічних працівників в умовах реалізації положень Державного стандарту початкової освіти; науково-методичне забезпечення освітнього процесу в початковій школі; створення нового освітнього простору для дітей; педагогіку партнерства в умовах реформування освіти; інтеграцію курсу «Культура добросусідства» в навчальний предмет «Я досліджую світ»; провадження далі пілотування Нової української школи в початкових класах.

3. Доступність нової української школи – якісна інклюзивна освіта» (для заступників директорів закладів загальної середньої освіти та методистів закладів дошкільної освіти з інклюзивною формою навчання; модератори: Наталія Сагіна, начальник відділу дошкільної та загальної середньої освіти Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації; Ольга Коган, методист кафедри педагогіки та психології Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти). 

Увага учасників дискусії першою чергою була зосереджена на функціях керівника закладу освіти в забезпеченні навчального процесу в інклюзивних класах (групах); алгоритмі відкриття інклюзивного класу (групи); організації інклюзивної форми навчання; технології супроводу дітей з розладами аутичного спектра в освітньому процесі.

4. «Позашкільна освіта – виховний ресурс нової української школи» (для директорів закладів загальної середньої освіти, керівників закладів позашкільної освіти; модератори: Bacиль М’ягкоход, начальник відділу позашкільної освіти, виховання та інтернатних закладів Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації; Лариса Михайлова, завідувач кафедри управління освітою Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти).

На панелі розглядались такі актуальні питання, як: сучасний стан та перспективи розвитку позашкільних освітніх закладів Луганщини; підвищення якості організації навчально-виховного процесу в закладах освіти обласної комунальної власності у 2018–2019 навчальному році; розвиток науково-дослідного потенціалу школярів у взаємодії закладів освіти Луганщини; краєзнавство, туризм і національно-патріотичне виховання в системі освітнього процесу закладу позашкільної освіти; партнерство як стратегічний ресурс інноваційного розвитку позашкільного закладу; громадська діяльність – сучасний засіб виховання молоді та фінансового розвитку закладу позашкільної освіти; участь у міжнародних проектах – складник екологічного виховання  в закладах позашкільної освіти; самофінансування закладу позашкільної освіти в умовах автономії та реформування освіти.

  1. 5. «Упровадження дії закону України «Про освіту» в закладах професійної (професійно-технічної) освіти» (для керівників закладів професійної (професійно-технічної) освіти; модератори: Тетяна Поскрякова, начальник відділу професійної освіти та науки Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації; Володимир Артюшенко, директор навчально-методичного центру професійно-технічної освіти у Луганській області).

Учасники панелі обговорювали проблеми реалізації завдань професійної освіти Луганської області в умовах проведення Операції об’єднаних сил; наголошували на необхідності модернізації закладів професійної освіти відповідно до потреб регіонального ринку праці Луганської області та розвитку аграрного сектору економіки й основних стейкхолдерів агропромислового комплексу Луганської області – закладів професійної та вищої освіти аграрного спрямування.

Обговоривши на панельних дискусіях проблему забезпечення якості освіти в освітніх закладах Луганської області, учасники конференції відзначили, що спільна діяльність усіх зацікавлених сторін має бути спрямована на забезпечення якості освіти в умовах реформування освітньої галузі Луганщини та Нової української школи.