15 лютого 2019 року в Луганському ОІППО відбувся Міжрегіональний авторський семінар-тренінг з методики роботи за програмою міжкультурної та громадянської освіти «Український віночок» курсу «Культура добросусідства» для педагогів ЗДО Луганської і Харківської областей.
Сергій Жерліцин, заступник директора з науково-практичної роботи ЛОІППО, привітав учасників із завершенням роботи тренінгу й надав можливість кожному вручити сертифікат колезі.
Неля Лисенко, завідувач центру психологічної служби відділу освіти Бучанської міської ради (м. Буча) і Наталія Чумак, методист кафедри педагогіки та психології (дошкільна освіта) ЛОІППО, завершили роботу дружним колом вдячностей та побажань.
Під час тренінгів учасники не тільки набули теоретичних знань, але й активно опрацювали їх практично. Вони отримали практичні інструменти формування соціальної компетентності з громадянської освіти та окреслили шляхи роботи за курсом «Культура добросусідства» в закладах дошкільної освіти.
Упродовж семінару-тренінгу були опрацьовані наступні теми:
- Ідентичності. Стереотипи. Дискримінація. Гендерна чутливість.
- Активні й інтерактивні форми роботи з дітьми дошкільного віку та їхніми батьками. Лялька-персона, як інструмент недискримінації, адаптації та соціалізації в новій спільноті.
- Формування елементів екологічної свідомості, розвиток позитивного емоційно-ціннісного ставлення до природи. Методи роботи з дітьми щодо залучення їх до посильної практичної природознавчої діяльності. Використання ігор та ігрових вправ для формування пізнавального інтересу до природи рідного краю. Вправи, які спрямовані на адаптацію дітей ВПО та соціалізацію їхніх батьків у новій спільноті. Адаптація дітей після травмуючої події.
- Особливості роботи з дітьми за змістовою лінією «Дитина в розмаїтті культур» за програмою «Український віночок. Регіон». Формування ціннісного ставлення дітей до традиційних і сучасних культур, музичного та декоративно-ужиткового мистецтва.
- Розвиток критичного мислення та медіаграмотність у дітей старшого шкільного віку. Робота з казками і мульфільмами з дітьми та дорослими. Спрямоване читання/перегляд. Реалізація змісту підрозділу «Історія людей і пам'яток» при ознайомленні з рідним містом. Виховання любові до рідного краю за допомогою дидактичних ігор, екскурсій, художньої літератури.
- Людська і особиста гідність. Права людини і права дитини. Демократизація освітнього середовища. Закон про попередження домашнього насильства. Конфліктологічний аспект у програмі «Український віночок». Реалізація розділу «Граємо разом». Використання ігор, спрямованих на попередження конфліктів, подолання бар'єрів у спілкуванні та розвитку комунікативних навичок. Врахування особливостей психоемоційного розвитку дошкільників. Робота з емоціями. Засоби психоемоційного розвантаження у дітей і дорослих. Досвід апробації програми «Український віночок» на Київщині.
- Методика проведення психолого-педагогічного спостереження з боку вихователів і батьків дітей. Питання оцінки ефективності курсу й оцінювання досягнень дітей
- Андрагогіка. Можливості використання курсу «Культура добросусідства» для роботи з батьківським колективом.
- Використання принципів освіти дорослих в навчанні дітей. Реалізація розділу «Робота з сім'єю». Можливості співпраці навчального закладу і громади. Наступність форм і методів роботи за курсом «КД» в ЗДО і початковій школі
Захід відбувся за підтримки Міністерства освіти і науки України (лист від 09.07.2018 р. № 1/9-438) у межах виконання інформаційно-дослідним центром «Інтеграція та розвиток» проекту «Development of a democratic environment and tolerance through cooperation of educators and parents in pre-school educational institutions, primary schools and communities» (UKR-18/0011)