09 квітня 2019 року на базі Луганського ОІППО відбувся міжнародний науково-практичний  семінар «Надання допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах унаслідок військових дій».

Захід відбувався в межах проведення всеукраїнського експерименту академічного рівня на тему «Науково-методичні засади надання соціально-педагогічної допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових конфліктів».

У роботі семінару взяли участь директор Українського науково-методичного центру практичної психології і соціальної роботи Віталій Панок, директор Луганського ОІППО Ірина Цимбал, заступник директора з наукової роботи Ольга Касьянова, представники експериментальних закладів з Луганської, Львівської, Миколаївської та Чернівецької областей, міжнародних благодійних фондів.

Під час заходу учасники обговорили низку актуальних питань з теорії та практики психосоціальної допомоги дітям і сім’ям, що опинились у складних життєвих обставинах внаслідок військових дій. Робота семінару також проходила в онлайн-режимі.

Науково-практична частина заходу розпочалась зі змістовної доповідді доктора психологічних наук, професора Віталія Панка про результати першого етапу всеукраїнського моніторингового дослідження «Надання допомоги дітям, постраждалим від військових дій, і внутрішньо переселеним особам в діяльності психологічної служби». Він також розкрив науково-методичні засади надання психосоціальної допомоги постраждалим унаслідок військових дій в діяльності психологічної служби.

Спеціаліст психотерапіїї і кліничної кримінології інституту Дон Калабрія (Італія) Сільвіо Чаппі поділився зарубіжним досвідом роботи з травмами та терапії з дітьми. Руслан Лавлінський, директор БО БФ «Дон Калабрія Україна» (м. Харьків), висловив пропозиції щодо співпраці закладів та установ освіти з фондом щодо вирішення цієї важливої проблеми.

Алевтіна Дубіна, спеціаліст із психічного здоров’я гуманітарної міжнародної організації «Лікарі світу – Medicos del Mundo», представила пілотний проект, який реалізується в закладах освіти Луганської області «Програма Управління проблемами плюс» з метою надання психологічної допомоги дорослим у стані дистресу в громадах, що знаходяться під впливом несприятливих обставин.

Ґрунтовними та цікавими були виступи практиків із закладів-баз експериментального дослідження. Модель комплексної психосоціальної підтримки учасникам освітнього процесу в закладі представила учасникам Анастасія Корнієнко, практичний психолог ОНЗ «Гірська багатопрофільна гімназія». Заступник директора з виховної роботи СЗОШ І-ІІІ ступенів № 6 м. Сєвєродонецька Світлана Демчук поділилась практичним досвідом закладу з питання соціалізації дітей як важливої складової надання соціально-педагогічної допомоги дітям, що опинилися в складних життєвих обставинах унаслідок військових конфліктів. Віта Байдик, старший викладач ЛОІППО, розповіла про ресурси професійної підтримки для працівників психологічної служби Луганської області, які надаються в системі післядипломної педагогічної освіти.

Діана Романовська, завідувач науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи Чернівецького ОІППО, доповіла про ефективні технології розвитку та відновлення стресостійкості/життєстійкості здобувачів освіти. Модель соціально-педагогічної допомоги дітям і сім’ям ВПО у Чернівецькій спеціалізованій школі № 22 представила соціальний педагог закладу Олена Ільчук. Соціальний педагог ОЗ Сторожинецький ліцей Сторожинецької ОТГ Чернівецької області Ірина Панкратова розкрила досвід вивчення рівня соціальної адаптації та формування навичок стресостійкості у ВПО, дітей учасників АТО та дітей, чиї батьки загинули під час виконання службових обов'язків у зоні АТО.

Руслана Мороз, координатор Миколаївської психологічної кризової служби, голова Правління ГО «Асоціація професійного розвитку психологів та психотерапевтів в Україні», у своєму виступі поділилася прикладним інструментарієм, яким може користуватись психолог при наданні екстреної психологічної допомоги. Практичний психолог Миколаївської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 3 Євгенія Курченко представила модель психолого-педагогічного супроводу дітей, що опинились у складних життєвих обставинах, яка впроваджується в закладі. Ольга Склярова, практичний психолог Миколаївського юридичного ліцею, розповіла про діалоги як інструменту гуманізації та формування порозуміння суспільстві.

Завідувач кафедри практичної психології КЗ ЛОР «Львівський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Ігор Корнієнко представив досвід роботи з питання інтегративного підходу в роботі фахівців психологічної служби з емоційними розладами неповнолітніх.

Під час семінару відбувся конструктивний обмін думками щодо проблем наукового пошуку та їх практичного вирішення з надання психосоціальної допомоги.

Підбиваючи підсумки, організатори відзначили високий науковий рівень доповідей, репрезентаційного матеріалу та значний потенціал психологічної служби у вирішенні цієї актуальної проблематики.