28 серпня 2019 року в приміщенні Луганського обласного академічного українського музично-драматичного театру (м. Сєвєродонецьк) відбулась традиційна серпнева конференція педагогічних працівників «Реформування освітньої галузі Луганщини: виклики та сучасні рішення». Метою цьогорічного форуму стало визначення стратегічних пріоритетів розвитку освіти регіону в умовах децентралізації, шляхи їх реалізації, скеровування педагогічної спільноти до реалізації ціннісних пріоритетів особистості, суспільства, держави, регіону на засадах європейських вимірів якості освіти.
Перед початком роботи всі охочі змогли ознайомитись із здобутками педагогів Луганської області, переглянувши експозицію, що виборола переможне визнання на міжнародних виставках «Сучасні заклади освіти» та «Інноватика в сучасній освіті».
Відкрила конференцію модератор загальної панелі, заступник директора з наукової роботи Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти Ольга Касьянова, яка привітала всіх присутніх та окреслила концептуальні пріоритети серпневої конференції.
З вітаннями та словами вдячності за важку й надзвичайно важливу, самовіддану працю напередодні нового навчального року до учасників заходу звернувся Віталій Комарницький, голова Луганської обласної державної адміністрації – керівник обласної військово-цивільної адміністрації. Очільник області окреслив головні аспекти розвитку освітньої галузі Луганщини.
Далі на визначену тему загального обговорення «Візія реформування української освіти, виклики майбутнього» виголосив аналітичну інформацію та репрезентував власну точку зору директор Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації Юрій Стецюк, який зокрема зауважив, що першочерговими завданнями є розв’язання нагальних питань дошкільної освіти. Далі детально мова йшла про загальну середню, професійну (професійно-технічну), позашкільну та вищу освіту: здобутки до сьогодні й перспективи подальшого розвитку. Акцентом у виступі стала досі не вирішена проблема відтоку молоді з нашої області. Директор Департаменту запропонував сприяти створенню сприятливих умов для навчання й працевлаштування луганської юні. Нова українська освіта, як наголосив пан Юрій, потребує нового вчителя. Щодо цього була відзначена плідна робота Луганського ОІППО з підготовки та сертифікації сучасних педагогів Нової української школи, результативної супервізії вчителів регіону.
До обговорення питань панельної дискусії долучились спікери: Лариса Лащенко, заступник директора Донецького регіонального центру оцінювання якості освіти; Людмила Свергунова, директор Сєвєродонецького НВК «Спеціалізована школа-колегіум Національного університету «Києво-Могилянська академія»; Ольга Поркуян, ректор Східноукраїнського національного університету імені Володимира Даля.
Власні міркування щодо перших кроків упровадження Нової української школи в Луганській області висловлювали учасники наступної панельної дискусії, модератором якої виступила Ольга Касьянова, заступник директора з наукової роботи Луганського ОІППО. Інформативним та цікавим обговорення стало завдяки експертам: Інні Кулачко, учителю початкової школи (пілотного класу НУШ) Сєвєродонецького НВК «Спеціалізована школа-колегіум Національного університету «Києво-Могилянська академія»; Олені Шибковій, учителю початкової школи КЗ «НВК школа І−ІІ ступенів – ліцей «Гарант» Лисичанської міської ради Луганської області»; Ользі Коган, завідувачу обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Луганського ОІППО; Валентині Коноваловій, начальнику відділу освіти Станично-Луганської райдержадміністрації; Яні Чернишовій, методисту кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО; Оксані Дудник, старшому викладачеві кафедри дошкільної та початкової освіти Навчально-наукового інституту педагогіки і психології ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка». Активна увага освітян була зосереджена на питаннях пілотування Держстандарту й підсумках 1-го року навчання в НУШ; співпраці вчителів, батьків та учнів; інклюзивного навчання; процесу підготовки та підвищення кваліфікації вчителів; використання державної субвенції.
На початку заходу та під час перерви між двома панельними дискусіями учасникам серпневої конференції дарував своє мистецтво гурт «Нові україночки» – випускники Новоайдарської санаторної школи-інтернату.
Тема другої панельної дискусії «Розвиток системи освіти в Луганській області в умовах децентралізації влади» викликала жвавий інтерес учасників конференції, оскільки запропоновані для обговорення проблеми є гостроактуальними. Модератором цих публічних дебатів виступив Роман Власенко, радник з питань місцевих фінансів Луганського центру розвитку місцевого самоврядування. Інформація, що надходила в процесі цієї панелі, стосувалась повноважень об’єднаних територіальних громад щодо надання якісних освітніх послуг; освітніх округів та опорних шкіл; державно-громадського управління; автономії закладу освіти; професійного розвитку вчителя. Об’єктами пильної уваги аудиторії стали експерти з вищеокреслених питань: Вадим Гаєв, голова Новопсковської об’єднаної територіальної громади Луганської області; Наталія Приходько, начальник відділу освіти, культури, молоді та спорту виконавчого комітету Чмирівської сільської ради Старобільського району Луганської області; Ганна Голеніщева, методист кафедри управління освітою Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти; Лариса Чекмарьова, директор комунального закладу «Красноріченський заклад загальної середньої освіти І–ІІІ ступенів» Красноріченської селищної ради Луганської області Красноріченського освітнього округу.
Завдяки обговоренню гострих проблем із залученням експертів під час проведення панельних дискусій вдалось досягнути максимальної об’єктивності та висвітлення питань з різних сторін.
Цьогорічна серпнева конференція педагогічних працівників підбила підсумки перших кроків упровадження Нової української школи, окреслила досягнення та проблеми, що турбують усіх освітян регіону, визначила шляхи для розвитку системи освіти в Луганській області в умовах децентралізації влади та дала старт новому навчальному року.