28 квітня 2020 року відбувся обласний онлайн-семінар «Музично-ритмічний розвиток дітей дошкільного та молодшого шкільного віку» для музичних керівників, вихователів, учителів-логопедів закладів дошкільної освіти й учителів музичного мистецтва закладів загальної середньої освіти. У заході брали участь педагогічні працівники мм. Сєвєродонецька, Рубіжного, а також Попаснянського, Кремінського, Станично-Луганського, Новоайдарського районів, Красноріченської ОТГ.
Проводила семінар Валентина Мартинова, методист кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО.
Ритми трапляються всюди в навколишньому світі… Вони лежать в основі життєдіяльності людини та природних явищ – биття серця, дихання, стук крапель дощу по підвіконню… Різні ритми бувають у побуті під час виконання певної роботи, наприклад, ударів молотка по цвяху, розпилювання дров тощо.
Ритм – це основа будь-якого музичного або віршованого твору, а розвиток почуття ритму входить в обов’язкову програму навчання музикантів, танцюристів, акторів.
Існує думка, згідно з якою чуття ритму, як і музичний слух, – це вроджена здібність, що розвитку не підлягає. Однак останні дослідження в цій галузі доводять хибність такого погляду: чуття риму можна виховувати та розвивати як у дітей, так і в дорослих.
Проблема формування музичних здібностей дітей ніколи не втрачала своєї актуальності й залишається нагальною в сучасній освіті.
Учасники семінару розглянути питання музично-ритмічного розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку, зокрема напрями, компоненти чуття ритму як музичної здібності, етапи формування його складників. Педагоги виконували цікаві завдання, вправи для розвитку чуття ритму, пов’язані з грою на немелодичних інструментах, отримували методичні поради.
Наприкінці онлайн-зустрічі педагоги обмінялись власним досвідом щодо формування чуття ритму в дітей на різних етапах їхнього розвитку.