05–14 травня 2020 року в межах курсів підвищення кваліфікації відбувся онлайн-семінар «Особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу дитини з особливими освітніми потребами в закладах загальної середньої освіти» для практичних психологів, учителів-логопедів, учителів-дефектологів, педагогів, які працюють в інклюзивному просторі.
Захід провели: Ольга Коган, завідувач обласного ресурсного центру підтримки інклюзивної освіти Луганського ОІППО, Ірина Юдіна й Олена Манукян, методисти центру.
Індивідуалізація та особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу – одна з головних умов успішної інклюзії в закладі. Матеріал семінару був представлений у трьох модулях. Педагоги поглибити знання з таких тем:
- 1 Модуль. Психолого-педагогічний супровід дитини з ООП. Принципи взаємодії, завдання та функції членів команди фахівців. Батьки як ключові та рівноправні члени команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Шляхи співпраці з батьками. Основні напрями та практика взаємодії команди супроводу й інклюзивно-ресурсного центру в наданні додаткової підтримки.
- 2 Модуль. Індивідуальна програма розвитку дитини – основний освітній документ для дітей з особливими освітніми потребами. Мета створення. Компоненти ІПР. Сутність процесів адаптації та модифікації для вдосконалення процесу освіти учнів з особливими освітніми потребами. Реалізація та моніторинг ІПР. Визначення цілей за SMART-системою.
- 3 Модуль. Диференційоване викладання як педагогічна технологія інклюзивного навчання. Індивідуалізація освітнього процесу: урахування індивідуальних особливостей дитини. Універсальний дизайн в освіті. Доступність навчального середовища на уроці.
Учасники ознайомились з теоретичними аспектами інклюзивного середовища, виконували практичні вправи. Семінар супроводжувався активною дискусією. Педагоги поділились власним досвідом роботи в інклюзивному просторі.
За результатами навчання учасники отримають сертифікат про підвищення кваліфікації на 18 годин.
Дякуємо педагогічним працівникам за активність і жагу до нових знань.