Сучасний учитель повинен насамперед бути грамотним. Це пріоритет у новітній історії формування професійних компетентностей українських педагогів. Ознайомлення з нормами нового Українського правопису стало ключовим завданням обласного семінару-тренінгу, який відбувся у форматі онлайн у Луганському ОІППО 14 травня 2020 року. Захід провела Ольга Савенкова, методист кафедри соціально-гуманітарних дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО.
Чинні від 2019 року внормування вивчали педагоги з Лисичанська, Сєвєродонецька, Рубіжного та закладів освіти Попаснянського району. Поряд з молодими вчителями правописні новації опановували й досвідчені вчителі. Приємно, що серед освітян Луганщини були педагоги, які викладають не тільки українську мову та літературу, а й інші предмети, а також вихователі груп подовженого дня.
Відповідно до листа МОНУ від 23.08.2019 р. № 1/9-530 «Щодо впровадження норм Українського правопису в освітньому процесі» в діловодстві та освітній діяльності необхідно використовувати нові правописні норми, за якими вже від 1 вересня 2019 року навчаються учні закладів освіти України. Отже, є нагальна потреба не тільки в роз’ясненні нюансів нововведень, але й у тренувальних вправах для якнайшвидшого опанування змін. Під час вхідного тестування вчителі мали низку питань, які були успішно розв’язані після опрацювання репрезентаційного матеріалу. Передав свої вітання колегам, які завжди прагнуть поступу вперед, український мовознавець та експерт Олександр Авраменко.
Учасники семінару опанували теоретичні відомості, зокрема порівнявши первинний (електронний) та чинний (паперовий) варіанти правопису.
Вироблення практичних навичок сприятиме правильній поведінці вчителів під час перевірки учнівських робіт та ЗНО протягом перехідного п’ятирічного періоду (наказ МОН України від 29.07.2019 № 1033).
Як зазначили наші освітяни, майже 300 сторінок нового правопису – складний для опрацювання всіх деталей матеріал. Саме тому такі зустрічі з викладачами ЛОІППО значно полегшують вивчення нововведень, заощаджують час та сприяють підвищенню грамотності сучасних педагогів.