У рамках співпраці з Офісом Верховного комісара ОБСЄ в справах національних меншин з метою виховання соціальної компетентності та толерантності, розвитку громадянської освіти й виховання в дітей навичок успішної міжкультурної комунікації в трьох регіонах України почалась апробація курсу виховної спрямованості «Культура добросусідства». У 2014–2016 рр. у зв’язку з російською агресією, переселенням частини громадян з тимчасово окупованої території України до впровадження курсу долучились ще 8 областей країни.
Луганський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти в співпраці з громадською організацією «Інформаційно-дослідний центр «Інтеграція та розвиток», за сприяння Посольства Норвегії з 16 по 21 серпня 2017 року провів авторський методичний семінар-тренінг для вчителів початкових класів.
Якісну підготовку вчителів до викладання програми інтегрованого курсу забезпечила група сертифікованих тренерів спецкурсу «Культура добросусідства» в початковій школі та з дорослими на чолі з керівником групи розробників спецкурсу «Культура добросусідства» Маргаритою Араджионі.
Маргарита Анатоліївна репрезентувала НМК та електронну версію методичних матеріалів для вчителів, які працюють за курсом «Культура добросусідства», ознайомила слухачів зі змістом та методикою викладання розділів «Традиційна і сучасна культура», «Історія курсу «КД», «Пошуково-дослідницька робота», трудове виховання та профорієнтаційна робота в 1–4 класах.
Представлення курсу «Культура добросусідства» провела Ганна Медведєва. Тренер звернула увагу вчителів на актуальність курсу, його особливості й структуру. Ганна Олексіївна зосередилась на концептуальних засадах громадянської освіти, принципах толерантності, формуванні соціальної компетентності учнів, розвитку критичного мислення школярів, розглянула активні та інтерактивні форми й методи викладання курсу.
Як використовувати телекомунікаційні та інформаційні технології у викладанні курсу «КД», працювати з рекомендованими відеоматеріалами розповіла Надія Захарова. Вона зосередилась на духовно-моральному вихованні, методики викладання розділу «Аксіологія», особливостях роботи із зошитами курсу «КД» для учнів 3–4 класів. Надія Вікторівна поділилась досвідом проведення інтегрованих і бінарних уроків спецкурсу. Олена Слєпцова розповіла про можливості впровадження курсу в школах, організацію роботи й календарне планування, розкрила питання психологічної та соціальної адаптації дітей ВПО, УБД і їхніх батьків, поділилась досвідом практичної роботи. Ірина Грек говорила про методичні основи соціально-педагогічного тренінгу, особливості тренінгової роботи з дітьми 6–11 років, формування екологічної свідомості молодших школярів, нормативно-правову базу організації й проведення позашкільних заходів та екскурсій, передбачених програмою курсу.
Тренери з Київщини Оксана Матвєєва та Оксана Карпенко представили досвід апробації програм курсу «Культура добросусідства» на Київщині. На їхніх сесіях мова йшла про вербальні й невербальні комунікації, комунікативний тренінг, особливості міжкультурної комунікації, зміст і методику викладання розділу «Мова сусіда». Викладачі поділились досвідом проведення батьківських зборів та залучення батьківського колективу до роботи курсу й позакласних заходів.
Роботу семінару-тренінгу закінчила психолог Наталія Опенко. Як ураховувати вікові особливості дітей 6–7 років, як працювати з ляльками та казками, керувати емоціями навчила Наталія Юріївна. Вона ознайомила слухачів із цілями, завданнями та змістом розділу «Конфліктологія», показала вправи, спрямовані на згуртування колективу, розвиток навичок самопрезентації та конструктивної взаємодії, продемонструвала, як на практиці навчити дітей вирішувати спірні питання ненасильницьким шляхом, як із суперника зробити союзника.
Шість днів педагоги Луганщини опановували теоретичні та практичні особливості впровадження курсу «Культура добросусідства», активно працювали в ролі вчителів, учнів, батьків, відпрацьовуючи на практиці цікаві вправи, форми, методи. Учителі сповнені натхнення та творчих ідей щодо впровадження нового курсу.