3 грудня 2019 року в ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» був заслуханий звіт про завершення дослідно-експериментальної роботи за темою «Система національно-патріотичного виховання учнів в умовах східного регіону України» на базі Сватівської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 6 Сватівської районної ради Луганської області за 2015–2019 роки.
У своєму виступі директор закладу Алла Сайко зазначила, що завданням педагогічного колективу закладу освіти було розробити та експериментально перевірити ефективність системи національно-патріотичного виховання учнів закладів загальної середньої освіти в умовах східного регіону України.
Гіпотеза дослідження ґрунтувалася на припущенні про те, що процес національно-патріотичного виховання учнів закладів загальної середньої освіти в умовах східного регіону України буде ефективним, якщо розробити відповідну систему як складову цілісної виховної системи закладу освіти.
Заступник директора Літвінчук Н. В. додала, що задля ефективного впровадження системи національно-патріотичного виховання учнів у закладах освіти в умовах східного регіону України було розроблено педагогічну технологію національно-патріотичного виховання учнів у закладі освіти східного регіону в умовах гібридної війни. Технологія спрямована на забезпечення поетапного формування нового українця та діє на основі національних та європейських цінностей шляхом впровадження інноваційних форм навчання та виховання.
У ході реалізації концептуально-діагностичного етапу дослідно-експериментальної роботи було розроблено і впроваджено в освітній процес програмне та навчально-методичне забезпечення виховної роботи в ЗЗСО з урахуванням регіональних особливостей, а саме: програма клубу «Школа батьків»; програма історико-правознавчого клубу «Феміда»; програма гуртка військово-патріотичного спрямування «Патріот» та програма історичного клубу «Terra incognita». Вдовін О. А., керівник історичного клубу «Terra incognita», зауважив, що шкільний курс історії України недостатньо приділяє уваги вивченню історії рідного краю. До того ж, специфіка східних регіонів України (наявність значної кількості стереотипів та міфів у питаннях історії, культури, мовної політики та певний вплив радянської історіографії та проросійської ідеології у поєднанні із зовнішніми чинниками: відверта антиукраїнська політика Російської Федерації помножена на неприховану військову агресію) суттєво ускладнює процес консолідації української нації на сході нашої держави. Таким чином, питання національно-патріотичного виховання учнів саме у східних областях України є надважливим завданням сьогодення.
Просіна О. В., науковий керівник експерименту, акцентувала увагу на тому, що всі напрацювання Сватівської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 6 Сватівської районної ради Луганської області протягом проведення останнього етапу експерименту були апробовані в усіх закладах освіти Сватівського району і показали позитивні результати, що свідчить про успішне проведення дослідно-експериментальної роботи.
Ознайомитись з публікацією ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти» можна за посиланням https://imzo.gov.ua/2019/12/10/vidbulosia-cherhove-zasidannia-komisii-z-pytan-innovatsiynoi-diial-nosti-ta-doslidno-eksperymental-noi-roboty-z-problem-vykhovannia-rozvytku-ditey-ta-uchnivs-koi-molodi-u-zahal-noosvitnikh-navchal-nyk/