Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2019 рік 18 грудня була проведена вчена рада, на якій заслухали звіт Марини Яворської, практичного психолога Сєвєродонецького багатопрофільного ліцею Сєвєродонецької міської ради Луганської області, щодо перебігу та отриманих результатів дослідно-експериментальної роботи за темою «Освітній простір ліцею як середовище розвитку інтелектуального потенціалу учасників навчально-виховного процесу». Учена рада констатує, що експеримент здійснювався відповідно до наказу Департаменту освіти і науки ЛОДА від 20.08.2014 № 1С/Т «Про надання статусу експериментального навчального загальноосвітнього закладу регіонального рівня».

Дослідно-експериментальна робота проводилась за затвердженою наказом програмою в 5 етапів: підготовчий (вересень – грудень 2014 р.), діагностико-концептуальний (2015 р.), розвивально-формувальний (2016–2017 рр.), контрольно-узагальнювальний (2018 р.), корекційно-рефлексивний (2019 р.).

У процесі дослідження була розроблена та впроваджена інноваційна модель освітнього простору ліцею як способу цілеспрямованої організації освітньої діяльності з метою позитивного впливу на розвиток особистості ліцеїстів і професійного зростання педагогів. Складниками моделі є компоненти: освітній, педагогічний, матеріально-технічний, позанавчальної діяльності, партнерство та система психологічного супроводу, кожен з яких є системою впливів на розвиток ліцеїстів.

Умовами, що дозволили педагогічному колективу досягти мети й виконати завдання дослідження, визначені: упровадження та використання в освітньому процесі нових педагогічних технологій, що сприятимуть особистісному розвитку інтелектуального, творчого потенціалу вчителів та учнів; установлення тісних партнерських взаємин з науковими установами, закладами позашкільної освіти, органами місцевого самоврядування, громадськими організаціями; підтримка позитивного іміджу ліцею.

З метою підготовки вчителів до впровадження моделі освітнього простору ліцею щодо розвитку інтелектуального потенціалу ліцеїстів створена система методичної роботи, яка спрямована на професійне зростання, опанування інноваційних технологій, застосування оптимальних компетентнісно орієнтованих методик і формування освітнього середовища для повноцінної інтелектуальної самореалізації учнів.

Розширення мотиваційної системи пізнавальної активності ліцеїстів як складника моделі в закладі успішно застосовується менеджмент інновацій, здійснюється інтеграція в традиційні форми класно-урочистої системи навчання інтерактивних вправ, тренінгів, дискусій.

Партнерські стосунки ліцею з різними суб’єктами освітньої діяльності та громадою розширюють можливості проєктної діяльності, підвищують конкурентну спроможність освітньої установи. Активною є також співпраця наукового товариства ліцеїстів «Потенціал» і ЛОМАНУМ, що спонукає до науково-дослідницької діяльності учнів. Участь ліцеїстів у фестивалі «Життя з роботами: реальність чи фантастика?» дозволила отримати роботів, які активно використовуються на уроках математики, інформатики та в позаурочний час.

Управлінські зусилля щодо оптимального використання потенціалу моделі освітнього простору ліцею, помножені на синергетику команди однодумців, забезпечили високу результативність проєктування особистісного розвитку обдарованих дітей.

Ефективність упровадження моделі підтверджується показниками рівня інтелектуального потенціалу учнів. Моніторингові дослідження на основі встановлення показника якості навчання засвідчили його стабільне підвищення щороку протягом періоду конструювання інноваційного освітнього простору. Зростання інтересу до пізнавальної діяльності засвідчила також результативна участь ліцеїстів у традиційних та альтернативних олімпіадах, конкурсах, турнірах, предметних тижнях.

Матеріали щодо впровадження моделі освітнього простору ліцею представлені на Десятій міжнародній виставці «Інноватика в сучасній освіті - 2018», обласних, міських науково-методичних семінарах, майстер-класах, шпальтах освітянських видань та конкурсах фахової майстерності.

Результати дослідження забезпечують внесок у розвиток інноваційної педагогічної практики освітніх закладів Луганської області.