I. Керівники та педагоги закладів загальної середньої освіти

«Фандрейзинг у Новій українській школі: від ідеї до проекту»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: листопад – грудень 2019 рік

Мета професійного розвитку: скласти в учасників проекту загальне уявлення щодо проектного менеджменту та сформувати практичні навики розробки власних освітніх проектів.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • ознайомити учасників із категорійним апаратом фандрейзингової діяльності та проектного менеджменту;
  • викласти сучасні підходи, методи та основні інструменти проектного менеджменту; 
  • сформувати навички організаційно-управлінської діяльності щодо написання освітніх проектів;
  • надати можливість отримати практичний досвід у заповненні аплікаційної форми та написанні проектів.

Очікувані практичні результати проекту професійного розвитку:

  • набуття навичок пошуку грантів в інформаційному середовищі, їх аналіз та класифікація;
  • структурованета цілісне уявлення щодо організації проектного менеджменту в освітньому закладі;
  • розробка власної проектної документації.

За результатами участі в проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати: консультанта з питань пошуку грантів в інформаційному середовищі та організації проектного менеджменту в освітньому закладі.


II. Керівники і вихователі-методисти закладів дошкільної освіти; директорів, заступників директорів, педагогів закладів загальної середньої освіти

«Фасилітація як ефективний інструмент управління соціальними групами»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: лютий –квітень 2019 рік.

Мета проекту професійного розвитку: ознайомленняучасників проекту професійного розвитку з методами фасилітації та формування в них практичних навичок їх застосування в професійній діяльності; ознайомлення зі шляхами та моделями безконфліктного вирішення проблем в управлінні закладом освіти.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • надати учасникам знань про фасилітацію як соціально-психологічну технологію управління соціальними групами;
  • сформувати навички використання методів фасилітації у професійній діяльності;
  • сформувати вміння використовувати набуті знання в практичній професійні діяльності.

Очікувані практичні результати проекту професійного розвитку: репрезентація досвіду впровадження в діяльність освітнього закладу методів фасилітації.

За результатами участі в проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта з питань застосування методів фасилітації в професійній діяльності. 


III. Учителі початкових класів, які викладають інтегрований курс «Мистецтво» в закладах загальної середньої освіти

«Мистецтво в контексті реалізації ідей Концепції «Нова українська школа»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: лютий – квітень 2019 рік.

Мета проекту професійного розвитку: підвищення методичного та практичного рівнів професійної компетентності учасників проекту, які реалізують мистецьку галузь у закладах загальної середньої освіти та навчають учнів перших класів у 2018/2019 н.р. та навчатимуть учнів перших класів у 2019/2020 навчальних роках на засадах Концепції «Нова українська школа» до реалізації освітньої політики держави шляхом опанування новітніми практиками, технологіями, методиками, формами, методами професійної діяльності на засадах інноваційних освітніх підходів.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • Систематизувати знання та сформувати розуміння щодо

- інноваційної діяльності вчителів, які реалізують мистецьку галузь у закладах загальної середньої освіти в початковій школі;
- особливостей упровадження предметно-інтегративного підходу до мистецької освіти в умовах Нової української школи;
- особливостей моделювання уроків мистецтва в початковій школі;                                   
- ознайомлення з художньо-педагогічними технологіями на уроках мистецтва в початковій школі (інтегративні, проблемно-евристичні, інтерактивні, ігрові, сугестивні та арт-терапевтичні, інформаційні);

  • Сформувати вміння (навички):

- працювати з типовими освітніми програмами (мистецька освітня галузь), створювати на їхній основі календарне планування уроків мистецтва, працювати з підручниками «Мистецтво» для 1-х класів;
- конструювати та реалізовувати програми навчання молодших школярів з використанням різноманітних методів, форм і технологій;
- моделювати уроки мистецтва в першому класі;
- обирати та застосувати сучасні методики, художньо-педагогічні технології на уроках мистецтва в освітньому процесі початкової школи;

  • Розвинути якості/цінності/ставлення до:

- гнучкості до змін та постійного професійного розвитку;
- інноваційного мислення;
- розвитку творчого потенціалу особистості, самостійного критичного мислення, ціннісних орієнтацій;
- збагачення емоційно-почуттєвої сфери та розвитку художніх і загальних здібностей;
- формування універсальних якостей творчої особистості;
- інтегративної освіти;
- лідерства;
- комунікативної спрямованості;
- толерантності;
- адаптивності.

За результатами участі в проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта з питань реалізації мистецької освіти в початковій школі в умовах Нової української школи.


IV. Керівники закладів освіти

«Соціальне партнерство в умовах державно-громадського управління закладом освіти»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: березень – травень 2019 року.

Мета проекту професійного розвитку:розробити модель державно-громадського управління закладами освіти регіону, розвинути практичні навички створення власних освітніх проектів, що спрямовані на взаємодію з державними органами у системі державно-громадського управління освітою.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • сформувати в керівників закладів освіти розуміння процесів державно-громадського управління освітою;
  • визначити ефективні форми взаємодії у системі «школа-родина-суспільство»;
  • розвинути навички соціального партнерства, як інструменту управлінської діяльності керівника;
  • розробити загальну модель державно-громадського управління закладом освіти;
  • розвинути навички проектної діяльності.

Очікувані практичні результати проекту професійного розвитку:

  • розробка власних проектів, спрямованих на взаємодію з державними органами влади та державними установами;
  • модернізація управлінської системи закладу освіти.

За результатами участі в проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікат консультанта з питань державно-громадського управління закладом освіти на засадах соціального партнерства.


V. Керівники гуртків туристсько-краєзнавчого та національно-патріотичного напрямів

«Наметове таборування учасників Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: серпень 2019 рік.

Мета проекту професійного розвитку: професійний розвиток керівників гуртків туристсько-краєзнавчого та національно-патріотичного напрямів із питань прикладної фізичної й туристсько-спортивної підготовки, організації таборувань, проведення підсумкових таборувань у процесі навчання, виховання та розвитку учасників Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)».

Завдання проекту професійного розвитку:

  • ознайомити учасників із сучасними концептуальними засадами патріотичного виховання;
  • ознайомити з методологічними основами технологій прикладної фізичної й туристсько-спортивної підготовки, організації таборувань, проведення підсумкових таборувань;
  • сформувати навички організації наметового таборування як підсумкової форми у процесі навчання та виховання учасників Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)»;
  • сформувати навички розробки програми наметового таборування.

Очікувані практичні результати проекту професійного розвитку:

  • набуття навичок організаціїнаметового таборування як підсумкової форми навчання та виховання учасників Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)».

За результатами участі у проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта. з питань організації наметового таборування Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»)».


VI. Працівники психологічної служби закладів освіти

«Безпечне освітнє середовище як ресурс збереження психологічного здоров’я особистості»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: квітень – травень 2019 рік.

Мета проекту професійного розвитку: ознайомити фахівців психологічної служби з теоретичними та практичними питаннями щодо створення безпечного середовища в закладах освіти з метою подальшого використання елементів програми у практичній діяльності.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • систематизувати знання щодо групових процесів і особливостей взаємостосунків дітей та молоді в освітньому закладі;
  • познайомити учасників з нормативно-правовою базою та повноваженнями спеціалістів, які можуть бути залучені до співпраці в ситуації булінгу;
  • сприяти діалогу і обміну досвідом працівників психологічної служби системи освіти області, що здійснюють заходи з питань профілактики насильства та булінгу серед учнівської молоді;
  • навчити визначати групи ризику (жертв та булерів);
  •  запропонувати чітку систему заходів реагування в ситуації прояву шкільного насилля для вчителів, працівників психологічної служби, батьків;
  • поширити отриманий досвід в діяльності психологічної служби системи освіти.

Очікувані практичні результати проекту професійного розвитку:

  • навчально-методичний посібник «Психологічна безпека освітнього середовища»;
  • стаття у науково-методичному журналі «Освіта на Луганщині»;
  • подальша співпраця з ГО «Ла-Страда Україна» з метою проведення спільних заходів з питань створення безпечного освітнього середовища;
  • участь у реалізації Концепції «Безпечна і дружня до дитини школа»;
  • поширення досвіду створення шкільних служб порозуміння в закладах освіти Луганської області.

За результатами участі у проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати: консультанта, який надає консультаційні послуги з питань створення безпечного освітнього середовища в закладах освіти.


VII. Практичні психологи закладів загальної середньої освіти та закладів дошкільної освіти, соціальних педагогів

«Арт-терапія у роботі практичного психолога і соціального педагога»

 Термін реалізації проекту професійного розвитку: жовтень 2019 року.

Мета проекту професійного розвитку: оволодіти теорією та практичними навиками роботи з різними методами арт-терапії для діагностичної, корекційної та терапевтичної роботи; отримати власний терапевтичний досвід; підвищити рівень свого професіоналізму і своєї ефективності.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • оволодіти механізми психологічної корекції методами арт-терапії;
  • основні арт-терапевтичні напрями в роботі психолога, форми та способи роботи психолога у різних умовах арт-терапевтичними методами;
  • орієнтуватися в різноманітті арт-терапевтичних напрямків;
  • аналізувати та інтерпретувати арт-терапевтичний матеріал;
  • підбирати комплекс адекватних арт-терапевтичних методів для діагностики та ефективного розвитку, корекції арт-терапії;
  • застосовувати прийоми поведінкової, ігрової та арт-корекції в роботі з дітьми та з дітьми з ООП.

За результатами участі у проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта – досвідченої особи, яка здійснює консультації (надає консультаційні послуги) і своєчасно забезпечує педагогічного працівника (заклад освіти), за потребою, необхідною інформацією для покращення ситуації.


VIII. Учителі початкових класів закладів загальної середньої освіти

«Медіаграмотність молодших школярів в умовах Нової української школи»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: березень – травень 2019 року.

Мета проекту професійного розвитку: привернути увагу вчителів до сучасних освітніх питань – медіаграмотності та критичного мислення школярів і педагогів. 

Завдання проекту професійного розвитку: 

  • ознайомити з інноваційними медіаосвітніми технологіями;
  • надати науково-методичну підтримку вчителям щодо застосування інноваційних медіаосвітніх технологій;
  • сформувати в педагогів здатність аналізувати види та тексти медіа, засоби комунікації, критично сприймати медіатексти, володіти методами, прийомами психологічного захисту від непотрібної інформації, безпечної поведінки в медійному просторі, навичками організації особистісного медійного простору (у тому числі й творчими);
  • відпрацювати практичні навички створення простих медіапродуктів у початковій школі.

За результатами участі у проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта, який надає консультаційні послуги з питань медіаосвіти та медіа грамотності, щодо створення медіа продуктів в умовах реалізації Концепції НУШ.


IX. Педагоги закладів дошкільної освіти

«Самоменеджмент закладу дошкільної освіти» 

Термін реалізації проекту професійного розвитку: вересень – листопад 2019 рік.

Мета професійного розвитку: оволодіння теоретичними знаннями і практичними навичками з питань самоменеджменту; розвиток умінь організовувати особисту працю; визначення особистісних цінностей та цілей; управління саморозвитком особистості; застосування сучасних принципів та напрямів наукової організації діяльності; використання часу як ресурсу.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • розвивати власний інтелектуальний та творчий потенціал педагогів;
  • визначити шляхи досягнення ефективного самовдосконалення;
  • підвищувати компетентність педагогів, здійснювати науково-методичний та інформаційний супровід навчання;
  • поширювати досвід роботи закладів дошкільної освіти області з питань самоменеджменту;
  • навчити педагогів ефективно розподіляти час.

За результатами участі у проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати: консультанта, який надає консультаційні послуги з питань самоменеджменту педагогів ЗДО.


X. Керівники методичних об’єднань учителів, які викладають предмет «Захист Вітчизни» у закладах загальної середньої освіти

«Викладання предмета «Захист Вітчизни» за оновленою програмою для старшої школи»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: лютий – квітень 2019 року.

Мета професійного розвитку: підвищення фахового та методичного рівнів професійної компетентності керівників методичних об’єднань учителів, які реалізують викладання предмета «Захист Вітчизни» в закладах загальної середньої освіти; підготовка їх до подальшої організації семінарів і тренінгів з найбільш важливих розділів оновленої програми в містах та районах регіону.

Завдання проекту професійного розвитку:

  •  Систематизувати та оновити знання щодо:

- вимог законодавства України з питань оборони (Закони України «Про основи національної безпеки України», «Про оборону України», Стратегія національної безпеки України, Воєнна доктрина України); структури сучасних Збройних сил та інших військових формувань України; системи військових освітніх закладів України, правил прийому та вступу до них; основних напрямів військово-професійної орієнтації учнів, проходження ними військової служби за контрактом;

- бойових можливостей та загальної будови стрілецької зброї, боєприпасів, основ і правил стрільби, умов виконання навчальних вправ та нормативів з вогневої підготовки, заходів безпеки під час користування зброєю; основних зразків протипіхотних мін та ознак вибухонебезпечних предметів;

- основ тактичної медицини, етапів надання домедичної допомоги в бойових умовах та складу індивідуальної аптечки НАТО.

  •  Сформувати вміння (навички):

 - виконання вимог нормативно-законодавчих актів в умовах освітньої діяльності з предмета; проведення занять відповідно до положень Статутів Збройних сил України;

- підготовки стрілецької зброї до стрільби, ведення вогню з різних положень, неповного розбирання й складання та обслуговування, спорядження магазину патронами, дотримання заходів безпеки під час поводження зі зброєю й боєприпасами;

- надання домедичної допомоги на етапі під вогнем та в зоні тактичних умов; зупинка кровотечі за допомогою спеціальних турнікетів та бандажу; використання гемостатичних засобів, накладання шин, виніс пораненого з небезпечної зони.

  •  Розвинути якості та сформувати цінності:

 - патріотизм, державність;

- усвідомлення свого обов’язку щодо захисту суверенітету та територіальній цілісності України;

- повага до історичних і бойових традицій українського народу;

- прагнення до постійного оволодіння військовими знаннями, підвищення свого рівня фізичної підготовленості;

- повага та любов до військової служби й професії офіцера;

- відповідальність за безпеку оточення під час користування зброєю та боєприпасами;

- готовність до надання домедичної допомоги іншим людям у разі їх травмування або поранення в надзвичайних ситуаціях мирного та воєнного часу.

За результатами участі в проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта з питань викладання предмета «Захист Вітчизни» за оновленою програмою для старшої школи.


 XI. Учителі основної школи закладів загальної середньої освіти

«Сучасні методи групової роботи з учнями»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: жовтень – грудень 2019 року.

Мета проекту професійного розвитку: розвиток методичної компетентності вчителів у сфері інноваційних технологій, оволодіння методиками роботи за груповими формами навчання, активізація творчих здібностей педагогів.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • розкрити сутність, класифікацію, особливості застосування групових форм роботи у шкільній освіті;
  • ознайомити з методикою застосування групових форм роботи на уроці;
  • відпрацювати методи групової форми роботи;
  • надати науково-методичну підтримку вчителям щодо застосування групових форм роботи у шкільній освіті;
  • підготувати вчителя до побудови Нової української школи, що ґрунтується на партнерстві між учнем та вчителем.

За результатами участі в проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта з питань моделювання уроків із використанням сучасних методів групової роботи.


 XII. Учителі інформатики

«Створення інформаційно-освітнього середовища вчителя інформатики засобами хмарних сервісів»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: вересень – листопад 2019 р.

Мета проекту професійного розвитку: підготувати консультантів з проектування й розробки хмарно-орієнтованого середовища вчителя інформатики й підвищити компетентність учителів в організації навчально- виховного процесу з використанням ХОНС.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • підвищити рівень вчителів інформатики з питань використання ХОНС у навчально-виховному процесі;
  • ознайомити з моделями хмарно-орієнтованих середовищ УЧИТЕЛЯ й УЧНЯ;
  • навчити створювати предметні сайти;
  • навчити використовувати нові форми і методи роботи з учнями в позаурочний час в ХОНС, зокрема організовувати й проводити навчальні вебінари;
  • надати консультаційну допомогу щодо організації взаємодії вчителів з учнями та батьками в ХОНС.

За результатами участі у проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати: консультанта.


 XIII. Учителі географії закладів загальної середньої освіти

«Розвиток професійної компетентності вчителів географії через використання ІКТ»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: березень — травень 2019 року.

Мета проекту професійного розвитку: розвиток ІКТ компетентностей та геоінформаційних компетентностей учителів географії, оволодіння основними навичками користування мультимедійною дошкою, ЕЗНП з географії, а також розвиток навичок роботи з геоінформаційними технологіями.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • розкрити сутність, мету й завдання ІКТ;
  • сформувати основні навички користування мультимедійною дошкою, ЕЗНП, ЕІС-технологіями;
  • запропонувати спектр прийомів та методів щодо розвитку ІКТ і геоінформаційних компетентностей;
  • навчити моделювати уроки із застосування ІКТ.

За результатами участі в проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта з питань застосування ІКТ на уроках географії.


 XIV. Педагоги, які працюють в закладах загальної середньої освіти з інклюзивним навчанням

«Педагог в інклюзивному просторі: траєкторія фахової самоактуалізації»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: березень – квітень 2019 року.

Мета проекту професійного розвитку: ознайомлення учасників проекту професійного розвитку з основними принципами організації інклюзивного навчання та формування в них практичних навичок використання педагогічних технологій інклюзивного навчання в професійній діяльності; ознайомлення зі шляхами та моделями професійного співробітництва як основи командного підходу до забезпечення додаткової підтримки дітей з особливими освітніми потребами.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • надати учасникам знань про сучасні тенденції розвитку інклюзивної освіти як одного із пріоритетних напрямів забезпечення рівного доступу дітей до освіти;
  • надати учасникам знань про законодавчі акти у сфері інклюзивної освіти та основні поняття, пов’язані з інклюзивною освітою;
  • сформувати навички роботи у команді супроводу дитини з особливими освітніми потребами;
  • сформувати вміння застосовувати ефективні технології навчання дітей з особливими освітніми потребами;
  • сформувати вміння використовувати набуті знання в практичній професійні діяльності.

За результатами участі в проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта з питань інклюзивного навчання в закладі загальної середньої освіти.


 XV. Учителі-словесники

«Комплексний аналіз текстів різних видів на уроках мови та літератури»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: лютий ‒ травень 2019 року.

Метою проекту професійного розвитку є: формування в слухачів уміння використовувати науковий та методичний інструментарій для планування, підготовки та проведення уроків, що передбачають роботу з текстами різних типів.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • ознайомити слухачів з методологією та методикою проведення лінгвістичного, лінгвостилістичного, стилістичного, літературного та комплексного аналізу науково-популярних, офіційних, публіцистичних та художніх текстів;
  • поширити знання про сучасні підходи до визначення тексту як найскладнішої лінгвістичної одиниці, типології текстів, про концепції аналізу текстів;
  • сформувати вміння використовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології на уроках, що передбачають роботу с текстами різних типів.

За результатами участі в проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта з питань моделювання уроку з використання інноваційних технологій підчас роботи з текстами різних типів; аналізу тестових завдань ЗНО в контексті роботи з текстами різних типів.


 XVI. Учителі історії

«Написання статті вчителем історії: система підготовки, вибір проблематики, оформлення матеріалів»

Термін реалізації проекту професійного розвитку: жовтень ‒ грудень 2019 року.

Метою проекту професійного розвитку є: формування в слухачів уміння написання статей; використовувати науковий та методичний інструментарій для планування, підготовки та проведення уроків, що передбачають роботу з текстами різних типів.

Завдання проекту професійного розвитку:

  • ознайомити слухачів з методологією та методикою проведення збору матеріалів необхідного для написання статей;
  • поширити знання про сучасні підходи до визначення поняття «наукова стаття», вимог до її оформлення;
  • сформувати вміння використовувати сучасні інформаційно-комунікативні технології на уроках, що передбачають роботу с текстами наукових статей різних типів.

За результатами участі в проекті професійного розвитку учасники отримують сертифікати консультанта з питань моделювання уроку з використання інноваційних технологій підчас роботи з текстами різних типів; аналізу тестових завдань ЗНО в контексті роботи з текстами різних типів.