Методисти та викладачі кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО 26 жовтня 2017 року провели обласний науково-методичний семінар «Організація інклюзивного навчання в ЗНЗ та ДНЗ» для асистентів учителів, асистентів вихователів закладів освіти з інклюзивною формою навчання.

Старший викладач кафедри, кандидат психологічних наук, завідувач обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Віта Байдик привітала учасників обласного семінару та наголосила на перспективах упровадження інклюзивної освіти в області.

У даний час аутизм діагностують приблизно з 2-го року життя і, як правило, відразу ж вводиться інтенсивна терапія дітей. Тому, перш ніж діти потраплять в школу, вони проходять довгий і важкий шлях терапії. Завданням учителів є проведення освіти дитини на додаток до індивідуального терапевтичного процесу.

Коли дитина з аутизмом приходить в школу:

  • Необхідно знати історію терапії дитини, проводити інтерв’ю;
  • Дізнатися яка форма терапії проводиться;
  • Зв’язатися з терапевтом дитини.

Учні аутистичного спектру є дуже різноманітною групою, як з точки зору соціального функціонування, так і інтелектуального. Тому необхідний індивідуальний підхід, особливо на самому початку навчання!

З 01.09.2017 р. відповідно до п. 3 постанови від 23.04.2003 р. № 585 було припинено набір дітей із затримкою психічного розвитку до підготовчих та перших класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів). Натомість для них має бути забезпечено умови для навчання, зокрема, в інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ). А значить, у асистента вчителя інклюзивних класів ЗНЗ з 01.09.2017 р. побільшало роботи.

«Новий Закон «Про освіту» несе в собі значне розширення інклюзивної освіти, але ми маємо й значні виклики щодо цього», – про це заявила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час круглого столу «Діти – провідники змін».

«Мало створити матеріальні можливості для інклюзивної освіти. Архітектурна доступність – далеко не єдиний показник, необхідний для інклюзії. Потрібно, щоб людей з особливими потребами почали розуміти, навчились ставитись до них із повагою. І, найголовніше, щоб учителі знали, як працювати з такими дітьми. Тому зараз нам дуже важливо в підготовку всіх наших шкільних учителів включити блок щодо роботи з дітьми з особливими потребами. Інший виклик – навчити школярів ставитись із повагою до гідності один одного, незалежно від того, має дитина особливі освітні потреби чи ні», – зазначила Міністр.

ОРГАН УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ

Погоджує рішення директора загальноосвітнього навчального закладу (ЗНЗ) про утворення класів з інклюзивним навчанням (п. 4 Порядку організації інклюзивного навчання, затвердженого постановою КМУ від 15.08.2011 № 872далі — Порядок).

Виділяє кошти для забезпечення безперешкодного доступу до будівлі та приміщень навчального закладу дітей з особливими освітніми потребами, створенню відповідної матеріально-технічної та методичної бази (п. 5 Порядку).

Забезпечує підвищення кваліфікації педагогічних працівників із питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами у класах з інклюзивним навчанням, сприяє інноваційній діяльності (п. 5 Порядку).