16 жовтня 2018 року в м. Києві відбувся всеукраїнський семінар «Лідерство і менеджмент змін у шкільній реформі», метою якого було обговорення актуальних проблем управління школою в умовах реформування освіти та визначення шляхів їх розв’язання з урахуванням міжнародного досвіду.

У заході взяли участь представники Міністерства освіти і науки України, Австрійського координаційного центру у сфері освіти, науки і культури «Культур Контакт Австрія» та учасники проекту «Нові вимоги до компетенцій керівників шкіл», ректори-директори закладів вищої освіти, інститутів післядипломної педагогічної освіти, координатори всеукраїнського експерименту «Розроблення та впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації нового Державного стандарту початкової загальної середньої освіти», директори (заступники директорів) закладів загальної середньої освіти – учасників усеукраїнського експерименту, учителі початкових класів, які беруть участь у всеукраїнському експерименті.

Луганський регіон представляли: Ірина Цимбал, директор ЛОІППО, Наталія Стрельцова, методист кафедри педагогіки та психології ЛОІППО, координатор експерименту, Тетяна Пронько, заступник директора з навчально-виховної роботи Сватівської ЗОШ І–ІІІ ст. № 8, Лариса Кісельова, учитель початкових класів Сватівської ЗОШ І–ІІІ ст. № 8, Наталія Солодка, заступник директора Сєвєродонецького  НВК, Інна Кулачко, учитель початкових класів Сєвєродонецького НВК, Ірина П’ятковська, учитель початкових класів Сєвєродонецького НВК, Лариса Слюсарева, заступник директора з навчально-виховної роботи Лиманської ЗОШ  І–ІІІ ст., Олена Мащенко, учитель початкових класів Лиманської ЗОШ І–ІІІ ст., Тетяна Логінова, учитель початкових класів Попаснянської гімназії № 20, Ніна Нікітіна, заступник директора з НВР Попаснянської гімназії № 20.

На початку семінару з вітальним словом виступили Павло Хобзей, заступник Міністра освіти і науки України, Фріц Покорний, консул Посольства Австрії, Моніка Мотт, керівник відділу освіти, Культур Контакт Австрія, та Микола Кириченко, ректор ДВНЗ «Університет менеджменту освіти» НАПН України. У своїх промовах спікери приділили особливу увагу зростанню ролі лідерського потенціалу керівників закладів загальної середньої освіти в умовах становлення Нової української школи. Модерував захід Роман Шиян, заступник директора ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти».

Про нові вимоги до керівників шкіл щодо системних компетентностей управління школою як організацією та лідерську позицію директорів у контексті змін у моделі управління закладом освіти йшлось у доповідях Арто Ваахтохарі, керівника проекту «Фінська підтримка реформи української школи», Олівії де Фонтана, заступника начальника Інституту управління освітою та підвищення якості університетського коледжу педагогічної освіти (Штирія, Австрія), і Наталії Софій, директора Всеукраїнскього фонду «Крок за кроком».

Любов Задорожна, в. о. ректора КЗВО «Одеська академія неперервної освіти Одеської обласної ради», під час свого виступу ознайомила учасників з досвідом інтервенції кращого європейського досвіду в управлінський освітній простір Одещини на прикладі реорганізації Одеського обласного інституту вдосконалення вчителів.

Олена Отич, проректор з наукової роботи ДВНЗ «Університет менеджменту освіти», репрезентувала посібник «Нові вимоги до компетентностей керівників шкіл в Україні» для слухачів курсів післядипломної педагогічної освіти, керівників закладів загальної середньої освіти, здобувачів вищої освіти за спеціалізаціями «Управління навчальним закладом» та «Управління проектами».

Під час семінару також проходили круглі столи для директорів шкіл, ректорів/директорів інститутів з обговорення проблемних питань управління закладом загальної середньої освіти в умовах освітніх реформ та для координаторів і вчителів пілотних шкіл НУШ з організації освітнього процесу в початковій школі в умовах освітніх реформ.

Окрім цього, у межах заходу була проведена серія воркшопів для керівників та вчителів закладів освіти, на яких обговорювали актуальні питання розвитку організаційної культури й компетентностей директорів шкіл, управління конфліктами в команді закладу загальної середньої освіти, моделювання навчальних програм за допомогою методичного конструктора конструювання інтегрованого заняття на основі методологічної навчальної програми, упровадження навчальних модулів з інтегрованого курсу української мови, підходів до оцінювання компетентностей учнів.

Семінар дав нове бачення синергії можливостей щодо модернізації управління закладами загальної середньої освіти у відповідності до потреб реформи Нової української школи, вимог Закону України «Про освіту» та інтеграції європейських освітніх стандартів управління організаціями у вітчизняний освітній простір.