У м. Святогірську з 16 по 18 жовтня 2018 року в межах проекту «Розвиваємо інклюзивне освітнє середовище в дитячих садках Донецької і Луганської областей» за сприяння Представництва Дитячого фонду Організації Об’єднаних Націй (ЮНІСЕФ) та Всеукраїнського фонду «Крок за кроком» був організований і проведений тренінг для тренерів закладів дошкільної освіти. Учасниками від Луганського ОІППО були методисти кафедри педагогіки та психології Наталія Чумак та Любов Галенко.

Проект націлений на підготовку 13 дошкільних команд Луганської області для роботи в інклюзивному середовищі, що сприятиме розвитку цінностей інклюзії, різноманітності та благополуччя дітей; надання наставницької підтримки командам закладів дошкільної освіти в процесі здійснення змін у їхній роботі з дітьми й батьками; забезпечення підтримкою батьків дітей з особливими потребами шляхом створення груп підтримки для них.

Координатором проекту виступила Юлія Найда, старший викладач кафедри спеціальної психології, корекційної та інклюзивної освіти в Інституту людини при Київському Університеті імені Бориса Грінченка, а тренерами-консультантами ‒ Тетяна Каменщук, директор Навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти Вінницької області, Оксана Федоренко, старший науковий співробітник Інституту спеціальної педагогіки НАПН України, канд. пед. наук.

Учасники здобули знання та практичні навички з тем:

  • «Індивідуальні стилі навчання, батьки як дорослі учні, розвиток мотивації батьків до саморозвитку»;
  • «Учимося розуміти батьків дітей з особливими потребами, бар’єри та рішення на шляху до розуміння й партнерства»;
  • «Побудова партнерських стосунків з батьками, спілкування з батьками, важливі елементи ефективного спілкування»;
  • «Емоційна компетентність дорослих»;
  • «Будуємо взаємини зі своєю дитиною й навчаємось її розуміти»;
  • «Сприяємо формуванню емпатії та дружнім стосункам у багатоманітному середовищі»;
  • «Роль чоловіків у розвитку дітей»;
  • «Роль сім’ї в процесі виховання та підтримки особливої дитини».

Завдяки професійній роботі тренерів, злагодженій та доброзичливій співпраці учасників тренінгу навчання й обмін професійним та особистісним досвідом пройшли на високому рівні.