8–9 листопада 2018 року на базі Рубіжанської спеціалізованої школи І–ІІІ ступенів № 7 був проведений соціально-психологічний тренінг з формування комунікативних умінь та навичок для 23 педагогічних працівників закладів освіти міста. Метою заходу, що відбувся відповідно до Плану роботи Луганського ОІППО, була психологічна підтримка учасника освітнього процесу – педагога Нової української школи, адже першочерговим завданням сьогодні є не лише вдосконалення професійної компетентності вчителя в реалізації основних завдань модернізації системи освіти, але й особистісна, психологічна готовність педагога до впровадження інноваційних концептуальних підходів і технологій в освітній процес. Робота тренінгу вибудовувалась у тісній співпраці з міським методичним кабінетом Рубіжанської міської ради, в особі його завідувача Любові Замори.
Суспільні зміни сьогодення породжують байдужість, конфліктність, скептичність, ворожість, жадібність, честолюбство, роз’єднаність, аморальність, недовірливість, замкненість. Це вимагає від людини стану перманентної готовності до численної соціальної взаємодії. І особистість педагога не є винятком. Нині світ готовий прийняти лише такі якості, як: працездатність, енергію м’язів, швидкість реакції, навички мислення, посидючість, заповзятливість. Нашу сучасність заполонило віртуальне спілкування, що являє собою псевдокомунікацію. Спілкуючись електронною поштою чи через соціальні мережі, користувачі намагаються вибудувати комунікацію, тому що не мають можливості її досягнення в міжособистісній повсякденній взаємодії, але, як виявляється, позбавляють тим самим себе «живого спілкування». Справжня ж комунікація – це не тільки обмін інформацією на вербальному рівні, але й на екстравербальному. Під час живої розмови ми отримуємо більше інформації з міміки, жестів, поглядів співбесідника. Потреба в іншій людині, значення «іншого» є найважливішим у житті будь-якої людини. Постійно вступаючи в «живі» соціальні взаємини, людина потребує розвитку здібності розуміти стани інших людей і передбачати розвиток різних соціальних ситуацій. Це є проявом соціального інтелекту, що в умовах реформування вітчизняної системи освіти розглядається як один із чинників формування системи життєвих та загальнолюдських компетентностей.
Слабкість або недостатній розвиток комунікативних навичок у спілкуванні з іншими є причиною для встановлення чи підтримання належних соціальних взаємовідносин. Під час тренінгу, що проводила кандидат психологічних наук, завідувач кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО Оксана Пагава, учасники розширювали особистісні можливості педагогів у встановленні контакту в різних ситуаціях спілкування; відпрацьовували навички розуміння інших людей, себе, а також взаємин між людьми; удосконалювали навички рефлексії, перцептивні навички сприйняття й уявлення, комунікативну культуру; розвивали уяву й емпатію; опановували навички ефективного слухання; активізовували процес самопізнання та самоактуалізації; формували паралінгвістичні та оптико-кінетичні навички спілкування; досліджували ефективні та неефективні дії в процесі слухання; відпрацьовували вміння активного слухання. Робота виявилась ефективною й цікавою. Педагоги та науковці виявили бажання й надалі розвивати плідну співпрацю та ефективний діалог між працівниками закладів освіти Луганської області.