23 листопада 2018 року на базі КЗ «Новоайдарська обласна загальноосвітня санаторна школа-інтернат І–ІІІ ступенів» відбувся семінар-тренінг «Реалізація наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» у шкільній освіті засобами проекту DOCCU».

У заході взяли участь 23 учителі КЗ «Новоайдарська обласна загальноосвітня санаторна школа-інтернат І–ІІІ ступенів», з якими працювали завідувач кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО, кандидат педагогічних наук Олена Буряк; методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання Луганського ОІППО Надія Лисенко.

З привітальним словом до учасників тренінгу звернулась директор Луганського ОІППО Ірина Цимбал. Координатор проекту DOCCU в Луганській області Анатолій Данильєв надав загальну інформацію про проект, підкреслив важливість і результативність заходів з реалізації проекту DOCCU на Луганщині у 2016–2018 роках.

Під час семінару були висвітлені інноваційні прийоми, методи та технології навчання демократії та прав людини у процесі вивчення різних шкільних предметів відповідно до реалізації наскрізної змістової лінії «Громадянська відповідальність» в умовах розбудови Нової української школи.

Особлива увага була приділена груповим формам роботи, методам та способам соціальної взаємодії в освітньому процесі, можливостям для забезпечення прав людини, інструментам демократичного уроку. Вправи «Дилема Шмідта», «Перегони на повітряних кулях», «Змініть свої окуляри», «Швидкий консенсус» були розроблені як приклади інтерактивної діяльності для розвитку компонентів громадянської та соціальної компетентностей.

Учасникам заходу репрезентували матеріали та ресурси швейцарсько-українського проекту «Розвиток громадянських компетентностей в Україні – DOCCU», а саме посібники Ради Європи із серії публікацій ОДГ/ОПЛ і web-платформу.

Захід був насиченим та динамічним. Коментарі учасників семінару свідчать про готовність освітян до змін в освіті. Тренерський склад сподівається, що даний захід стане в пригоді вчителям і слугуватиме джерелом виникнення нових ідей щодо реалізації ключових засад Концепції «Нова українська школа».