У листопаді відбувся триденний тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти Старобільського району.
Тренінг проводився з метою розвитку професійної компетентності педагогів щодо організації та здійснення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах суспільно-політичних викликів у закладах освіти.
Тренінг проводила сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Світлана Лазарєва.
У перший день під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна та особистісна цінність» учасники семінару-тренінгу розглянули проблему патріотизму в сучасному осмисленні, визначили поняття «патріотизм» та його складові, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі й на особистих цінностях зокрема.
У групах педагоги опрацювали «Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки». Переглядаючи документ, учасники тренінгу визначили:
- які проблеми актуалізувалися у зв'язку з браком уваги до питань національно-патріотичного виховання на державному рівні;
- у чому полягає змістовне наповнення національно-патріотичного виховання;
- за якими напрямами пропонується здійснювати завдання Стратегії;
- що потрібно зробити для ефективної реалізації Стратегії.
23 листопада учасники тренінгу визначили нові акценти національно-патріотичного виховання.
Друга зустріч була присвячена темі «Аргументація у національно-патріотичному вихованні». Кожен учасник тренінгу аргументував свою патріотичну позицію за допомогою метода «Прес». У групах педагоги написали «Листи до байдужих», які опублікувала районна газета «Вісник Старобільщини». Жваво обговорювали тему «Суспільна солідарність і партнерство у національно-патріотичному вихованні, визначали можливих партнерів освітян у цьому питанні та особливості партнерської взаємодії у процесі формування патріотизму.
Тему «Сучасні підходи та методи у національно-патріотичному вихованні» опрацьовували протягом другої та третьої зустрічі. Різноманітні та цікаві «Патріотичні кросворди» створили педагоги-організатори, використовуючи кластерний метод. Вправа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод.
28 листопада, друга половина зустрічі була присвячена темі «Виклики і загрози у національно-патріотичному вихованні». У ході спаринг-експертизи організатори розробили рекомендації щодо протидії маніпуляції й пропаганді.
Руханки, які постійно проводили під час тренінгу, сприяли активізації учасників, створювали приємну атмосферу та сприяли ефективності у роботі.
Вправа «Віночок побажань» підбила підсумок тренінгу, визначила нові методичні завдання педагогів-організаторів.
Час сплинув непомітно, тренінг пройшов у жвавій та доброзичливій атмосфері.
По закінченню триденного тренінгу з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» учасники отримали сертифікати. Сертифікат засвідчує, що педагог-організатор пройшов навчання та є консультантом з питань організації національно-патріотичного виховання в закладах загальної середньої освіти.