У листопаді відбувся триденний тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти Старобільського району.

Тренінг проводився з метою  розвитку професійної компетентності педагогів щодо організації та здійснення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах суспільно-політичних викликів у закладах освіти.

Тренінг проводила сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Світлана Лазарєва.

У перший день під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна та особистісна цінність» учасники семінару-тренінгу розглянули проблему патріотизму в сучасному осмисленні, визначили поняття «патріотизм» та його складові, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі й на особистих цінностях зокрема.

У групах педагоги  опрацювали «Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки». Переглядаючи документ, учасники тренінгу визначили:

  • які проблеми актуалізувалися у зв'язку з браком уваги до питань національно-патріотичного виховання на державному рівні;
  • у чому полягає змістовне наповнення національно-патріотичного виховання;
  • за якими напрямами  пропонується здійснювати завдання Стратегії;
  • що потрібно зробити для ефективної реалізації Стратегії.

23 листопада учасники тренінгу визначили нові акценти національно-патріотичного виховання.

Друга зустріч була присвячена темі  «Аргументація у національно-патріотичному вихованні». Кожен учасник тренінгу аргументував свою патріотичну позицію за допомогою метода «Прес». У групах педагоги написали «Листи до байдужих», які опублікувала районна  газета «Вісник Старобільщини». Жваво обговорювали  тему «Суспільна солідарність і партнерство у національно-патріотичному вихованні, визначали можливих партнерів   освітян у цьому питанні та особливості партнерської взаємодії у процесі формування патріотизму.

Тему «Сучасні підходи та методи у національно-патріотичному вихованні» опрацьовували протягом другої та третьої зустрічі. Різноманітні та цікаві «Патріотичні кросворди» створили педагоги-організатори, використовуючи кластерний метод. Вправа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод.

28 листопада, друга половина зустрічі була присвячена темі «Виклики і загрози у національно-патріотичному вихованні». У ході спаринг-експертизи організатори розробили рекомендації щодо протидії маніпуляції й пропаганді.

Руханки, які постійно проводили під час тренінгу, сприяли активізації учасників, створювали приємну атмосферу та сприяли ефективності у роботі.

Вправа «Віночок побажань» підбила підсумок тренінгу, визначила нові методичні завдання педагогів-організаторів.

Час сплинув непомітно, тренінг  пройшов у жвавій та доброзичливій атмосфері.

По закінченню триденного тренінгу з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» учасники отримали сертифікати. Сертифікат засвідчує, що педагог-організатор пройшов навчання та є консультантом з питань організації національно-патріотичного виховання в закладах загальної середньої освіти.