У листопаді–грудні відбувся триденний тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для педагогічних працівників закладів професійно-технічної освіти мм. Сєвєродонецька та Лисичанська.
Тренінг проводився з метою розвитку професійної компетентності педагогів щодо організації та здійснення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах суспільно-політичних викликів у закладах професійно-технічної освіти.
Тренінг провела сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Світлана Лазарєва.
21 листопада учасники семінару-тренінгу під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна та особистісна цінність» розглянули проблему патріотизму в сучасному осмисленні, визначили поняття «патріотизм» та його складові, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі й на особистих цінностях зокрема.
У групах педагоги опрацювали «Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки». Переглядаючи документ, учасники тренінгу визначили:
- які проблеми актуалізувалися у зв'язку з браком уваги до питань національно-патріотичного виховання на державному рівні;
- у чому полягає змістовне наповнення національно-патріотичного виховання;
- за якими напрямами пропонується здійснювати завдання Стратегії;
- що потрібно зробити для ефективної реалізації Стратегії.
Учасники тренінгу визначили нові акценти національно-патріотичного виховання та створили портрет людини-патріота, якому притаманні щирість, сердечність, любов до Батьківщини, української мови та рідного краю, готовність захищати свою родину, домівку, країну.
05 грудня відбулась друга зустріч, присвячена темі «Аргументація у національно-патріотичному вихованні». Кожен учасник заходу аргументував свою патріотичну позицію за допомогою метода «Прес». У групах педагоги написали «Листи до байдужих», обговорили тему «Суспільна солідарність і партнерство у національно-патріотичному вихованні, визначали можливих партнерів освітян у цьому питанні та особливості партнерської взаємодії в процесі формування патріотизму.
Тему «Сучасні підходи та методи у національно-патріотичному вихованні» опрацьовували протягом другої та третьої зустрічі. Різноманітні та цікаві «Патріотичні кросворди» створили педагоги-організатори, використовуючи кластерний метод. Вправа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод. Багато запитань викликав рефлексивно-експліцитний метод.
11 грудня друга половина зустрічі була присвячена темі «Виклики й загрози у національно-патріотичному вихованні». Під час спаринг-експертизи організатори розробили рекомендації щодо протидії маніпуляції й пропаганді.
Вправа «Аукціон ефективних форм національно-патріотичного виховання» дала змогу педагогам поділитись власним досвідом.
Руханки, які постійно проводили під час тренінгу, сприяли активізації учасників і створювали приємну атмосферу.
Вправа «Віночок побажань» підбила підсумок тренінгу, визначила нові методичні завдання педагогів професійно-технічної освіти.
Час сплинув непомітно, тренінг пройшов у жвавій та доброзичливій атмосфері.
По закінченню триденного тренінгу з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» учасники отримали сертифікати. Сертифікат засвідчує, що педагог пройшов навчання за програмою тренінгу та є консультантом з питань організації національно-патріотичного виховання в закладах професійно-технічної освіти.