У грудні відбувся триденний тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для заступників директорів та педагогів-організаторів закладів загальної середньої освіти м. Лисичанська.
Тренінг проводився з метою розвитку професійної компетентності педагогів щодо організації та здійснення національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах суспільно-політичних викликів у закладах освіти.
Тренінг провела сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Світлана Лазарєва.
10 грудня учасники семінару-тренінгу під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна та особистісна цінність» розглянули проблему патріотизму в сучасному осмисленні, визначили поняття «патріотизм» та його складові, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі й на особистих цінностях зокрема.
У групах педагоги опрацювали «Стратегію національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016–2020 роки». Переглядаючи документ, учасники тренінгу визначили:
- які проблеми актуалізувалися у зв'язку з браком уваги до питань національно-патріотичного виховання на державному рівні;
- у чому полягає змістовне наповнення національно-патріотичного виховання;
- за якими напрямами пропонується здійснювати завдання Стратегії;
- що потрібно зробити для ефективної реалізації Стратегії.
13 грудня учасники заходу визначили нові акценти національно- патріотичного виховання. Освітяни ознайомились з темою «Аргументація у національно-патріотичному вихованні». Кожен учасник тренінгу аргументував свою патріотичну позицію за допомогою метода «Прес». У групах педагоги написали «Листи до байдужих».
Тему «Сучасні підходи та методи у національно-патріотичному вихованні» опрацьовували протягом другої та третьої зустрічі. Різноманітні та цікаві «Патріотичні кросворди» створили педагоги, використовуючи кластерний метод. Вправа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод. Змістовний матеріал був запропонований педагогам до рефлексивно-експліцитного методу та методу особистісної репрезентації.
14 грудня учасники обговорили тему «Суспільна солідарність і партнерство у національно-патріотичному вихованні», визначали можливих партнерів освітян в цьому питанні та особливості партнерської взаємодії в процесі формування патріотизму. Друга половина зустрічі була присвячена темі «Виклики і загрози у національно-патріотичному вихованні». Під час спаринг-експертизи педагоги розробили рекомендації щодо протидії маніпуляції й пропаганді. Вправа «Аукціон ефективних форм національно-патріотичного виховання» дала змогу учасникам тренінгу поділитися своїм досвідом.
Руханки, які постійно проводили під час тренінгу, сприяли активізації учасників, створювали приємну атмосферу та сприяли ефективності у роботі.
Вправа «Рушник у дорогу» підбила підсумок тренінгу, визначила нові методичні завдання заступників директорів та педагогів-організаторів.
Час сплинув непомітно, тренінг пройшов у жвавій та доброзичливій атмосфері.
По закінченню триденного тренінгу з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» учасники отримали сертифікати. Сертифікат засвідчує, що педагог пройшов навчання за програмою тренінгу та є консультантом з питань організації національно-патріотичного виховання в закладах загальної середньої освіти.