Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 28 травня 2020 року відбувся обласний інструктивно-методичний семінар «Про підсумки 2019–2020 навчального року та підготовку до ЗНО з хімії» для керівників методичних об’єднань учителів хімії міст і районів області. Захід проводився в онлайн-форматі за допомогою програми «Skype для бізнесу».

Модератором семінару виступила методист кафедри природничо-наукових дисциплін та методики їх викладання ЛОІППО Любов Бондар.

У заході взяли участь педагогічні працівники закладів освіти міст Лисичанська, Сєвєродонецька й Рубіжного, а також Станично-Луганського, Старобільського, Попаснянського, Кремінського, Сватівського, Біловодського, Марківського, Міловського, Новоайдарського та Троїцького районів.

Учасники семінару розглянули такі питання: завершення 2019–2020 навчального року, підготовка учнів до ЗНО з хімії, результати участі вчителів освітніх закладів області у всеукраїнському конкурсі «Учитель року – 2020» (номінація «Хімія») та школярів у ІІІ етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з хімії.

Методист Любов Бондар звернула увагу педагогів на особливості нового Державного стандарту базової середньої освіти, детально проаналізувала Концепцію розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти) й результати участі України в Міжнародному моніторинговому дослідженні PISA. Учасники семінару обговорили питання підвищення якості шкільної природничої освіти, основні складники природничо-наукової грамотності учнів.

Під час інструктивно-методичного семінару освітяни поділились власним досвідом роботи. Особливості організації дистанційного навчання школярів висвітлила у своєму виступі учитель хімії середньої загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 11 міста Сєвєродонецька Жанна Шиліна. Педагог окреслила можливості використання в роботі вчителя хімії різних онлайн-інструментів і сервісів, надала практичні поради щодо створення навчальних матеріалів та тестових завдань засобами конструктора тестів OnlineTestPad, а також представила колегам власні напрацювання, які допоможуть їм у практичній діяльності.

Питанню впровадження STEM-освіти в практику роботи вчителя хімії був присвячений виступ учителя Красноріченського закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Красноріченської селищної ради Кремінського району Євгенії Дегтяренко, яка наголосила на тому, що STEM-освіта насамперед спрямована на візуалізацію наукових явищ і глибоке розуміння наукових процесів, сприяє розвитку критичного мислення та творчих навичок учнів. Педагог звернула увагу колег на інтернет-ресурси, які можна використовувати для формування STEM-компетентностей учнів, поділилась враженнями щодо участі в міжнародних та всеукраїнських конференціях з питань STEM-освіти, розповіла про участь учнів школи у Всеукраїнському STEM-тижні – 2020, а також репрезентувала власний досвід роботи із зазначеної теми.

Дякуємо всім учасникам семінару за активну роботу та бажаємо подальшого професійного зростання.