Відповідно до запиту соціально-гуманітарного відділу Нижньодуванської селищної ради Сватівського району Луганської області 25–27 травня 2020 року відбувся онлайн-тренінг з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
Захід проводився у форматі інтерактивного спілкування між спікером та педагогами Нижньодуванського ЗЗСО І-ІІІ ступенів і Новочервоненського ЗЗСО І-ІІІ ступенів через пряму трансляцію засобами програми «Skype для бізнесу».
Модератором тренінгу виступила Світлана Лазарєва, сертифікований тренер, методист кафедри управління освітою Луганського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Захід проводився з метою розвитку професійної компетентності педагогів щодо організації та здійснення в закладах освіти національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах суспільно-політичних викликів.
25 травня під час інтерактивної лекції «Патріотизм як суспільна й особистісна цінність» учасники тренінгу розглянули проблему патріотизму в сучасному осмисленні, визначили поняття «патріотизм» і його складники, зосередили увагу на життєвих цінностях особистості взагалі та на особистих цінностях зокрема. У групах педагоги опрацювали Стратегію національно-патріотичного виховання на 2020–2025 роки. Наприкінці онлайн-зустрічі визначили нові акценти національно-патріотичного виховання.
Протягом наступних днів учасники розглянули сучасні підходи й методи в національно-патріотичному вихованні, виконуючи різноманітні та цікаві вправи. Педагоги створили «патріотичні» кросворди з використанням кластерного методу. Вправа «Діалог» допомогла відпрацювати наративний метод. Змістовний матеріал було запропоновано освітянам під час розгляду рефлексивно-експліцитного методу й методу особистісної репрезентації.
27 травня учасники тренінгу ознайомились із темою «Аргументація в національно-патріотичному вихованні». Кожен мав змогу аргументувати свою патріотичну позицію за допомогою методу «Прес». Працюючи в групах, педагоги написали лист до «байдужого».
Освітяни розглянули тему «Суспільна солідарність і партнерство в національно-патріотичному вихованні», визначали можливих партнерів у цьому питанні й особливості партнерської взаємодії в процесі формування патріотизму. Під час спаринг-експертизи педагоги опрацювали питання «Маніпуляція як загроза в національно-патріотичному вихованні», розробили рекомендації щодо протидії маніпуляції та пропаганді.
Активізації роботи учасників, їхній згуртованості сприяли руханки, які педагоги провели у своїх осередках, записавши відео. Спільна робота створювала доброзичливу атмосферу та забезпечувала ефективність діяльності.
Підсумком тренінгу стало виконання вправи «Рушник у дорогу», педагоги визначили нові методичні завдання.
За результатами навчання за програмою тренінгу з національно-патріотичного виховання «Я люблю Україну» учасники отримали сертифікати (18 академічних годин).
Щиру дякуємо учасникам заходу за інноваційність, позитивні емоції та готовність працювати в умовах викликів часу.