Протягом листопада – грудня 2021 року пройшли семінари-тренінги для вчителів, які забезпечують реалізацію нового Державного стандарту базової середньої освіти в 5–11 класах ЗЗСО. Семінари-тренінги «Педагог інклюзивної школи – новий тип професіоналізму» проводили сертифіковані тренери з інклюзивного навчання Ольга Коган та  Ірина Ольшанська.

 

Метою семінару-тренінгу є розвиток професійних компетентностей педагогів у сфері забезпечення педагогічної підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами.

Концепція Нової української школи передбачає запровадження інклюзивного навчання та створення інклюзивного освітнього середовища в закладах освіти. Це вимагає від педагогів нових професійних компетентностей, які б сприяли ефективному навчанню різних  дітей: з різними здібностями, інтересами, навчальними можливостями, навчальним досвідом тощо. Адже інклюзивне навчання – це процес, який охоплює всіх учнів класу без винятку. Ефективний учитель сьогодні – це той, хто вміє знаходити підхід до кожного учня, використовувати принципи універсального дизайну, надавати учням трирівневу підтримку.

Під час семінару-тренінгу учасники розглянули такі питання:

  • профіль інклюзивного вчителя;
  • трикутник педагогічної підтримки як візуалізація особливостей педагогічної підтримки учнів в умовах інклюзивного навчання;
  • учитель як член команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в умовах базової середньої освіти;
  • розроблення та впровадження індивідуальної програми розвитку дитини;
  • використання принципів універсального дизайну в освіті (дизайну предметів навколишнього середовища, освітніх програм та послуг);
  • технології навчання в інклюзивному освітньому середовищі.

Зауважимо, що роль кожного педагога є важливою в освіті дітей з особливими освітніми потребами. Дякуємо освітянам за доброзичливу атмосферу та зичимо професійних успіхів.