Закони України

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України про освіту щодо організації інклюзивного навчання» (від 05 червня 2014 р. №1324-VII)

Укази Президента України

Указ президента України №501/2015 «Про затвердження Національної стратегії у сфері прав людини»

Указ президента України «Про Національну стратегію розвитку освіти в Україні на період до 2021 року»(від 25 червня 2013 року №344/2013)

Акти Кабінету Міністрів України, постанови та накази МОН

Постанова Кабінету Міністрів України від 9 серпня 2017 р. № 588 «Про внесення змін до Порядку організації інклюзивного навчання в загальноосвітніх навчальних закладах»

Наказ МОН № 526 від 04.04.17 р. "Про надання грифів Міністерства освіти і науки України навчальній літературі для спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей з особливими освітніми потребами"

Наказ МОН від 28.12.2016 року «Про адаптацію програм зовнішнього незалежного оцінювання для сліпих осіб»

Наказ МОН від 31.12.2015 № 1436 «Про затвердження Плану заходів щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами в загальноосвітньому просторі»

Спільний наказ  Міністерство освіти і науки України та Національна академія педагогічних наук України № 346/50 від 09.04.2014 р. "Про виконання рішення колегії від 23.01.2014 (протокол №1/2-2) про діяльність психолого-медико- педагогічних консультацій"  від 28.05.2013 № 621 «Про створення експертно-консультативної ради з питань аутизму»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 23.01.2015 № 44 «Про розроблення корекційно-розвиткового та методичного забезпечення спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.04.2015 № 416 «Про внесення змін до наказу Міністерства освіти і науки України від 26.08.2008 № 778»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 09.04.2014 №346/50 « Про виконання рішення колегії від 23.01.2014(протокол №1/2-2) про діяльність психолого-медико педагогічних консультацій»

Постанова Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2013 р. «Про затвердження Державногостандарту початкової загальної освіти для дітей з особливими освітніми потребами» 

«Про затвердження Державної цільової програми “Національний план дій з реалізації Конвенції про права інвалідів” на період до 2020 року»

«Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 28.01.2014 р. №80 «Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (початкова школа)»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 04.06.2013 р. №680 «Про організацію діяльності психолого-медико-педагогічних консультацій»

Наказ Міністерства освіти і науки України від 14.06.2013 р. №768 «Про затвердження плану заходів, щодо забезпечення права на освіту дітей з особливими освітніми потребами, у тому числі дітей-інвалідів»

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.10.2012 р. №1063 «Про затвердження Плану заходів щодо виконання завдань і заходів Державної цільової програми на період до 2020 року»

Спільний наказ Міністерств від 10.09.2012  № 995/557, зареєстрованим у Міністерстві юстиції  20 вересня 2012 року за № 1629/21941 « Про затвердження нового Положення про дитячі будинки та загальноосвітні школи-інтернати для дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування»  

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 16.08.2012 р. №920 зареєстрований  в  Міністерстві юстиції  України  05  вересня  2012  року за № 1502/21814 «Про затвердження Положення про навчально-реабілітаційний центр»

Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.12.2010 р. №1224 «Про затвердження Положення про спеціальні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами  у  загальноосвітніх навчальних закладах»

Наказ Міністерства освіти і науки України № 912 від 01 жовтня 2010 року «Про затвердження Концепції розвитку інклюзивного навчання»

Наказ Міністерства освіти і науки України № 504 від 22.04.2014 "Про затвердження Типових навчальних планів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів II ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку"

Наказ Міністерства освіти і науки України від 06.02.2015 № 104/52 «Про затвердження Порядку комплектування інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах» зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 лютого 2015 року за № 224/26669

Наказ Міністерства освіти і науки України від  23.07.2013 №1034 «Про затвердження заходів щодо впровадження інклюзивного навчання в дошкільних та загальноосвітніх навчальних закладах на період до 2015 року»

Листи

Лист МОН України від 12.07.2017 № 1/9-385 «Про навчальні плани та організацію навчально-реабілітаційного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2017/2018 навчальному році»

Лист МОН України від 03.07.2017 № 1/9-362 «Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в загальноосвітніх навчальних закладах для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2017/2018 навчальному році»

Лист МОН України від 06.02.2017 № 1/9-63 «Щодо навчальної літератури для дітей з особливими освітніми потребами»

Лист МОН України від 10.01.2017 № 1/9-2 «Про сучасні підходи до навчально-виховного процесу учнів з особливими освітніми потребами»

Лист МОН № 1/9-364 від 12.07.16 року «Про організаційно-методичні засади забезпечення навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2016/2017 навчальному році»

Лист МОН України від 29.06.2016 № 1/9-332 «Про Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих для використання в ЗНЗ для навчання дітей з особливими освітніми потребами (за нозологіями) у 2016/2017 н.р.»

Лист МОН України від 30.08.2016 року № 2/1-14-1699-16 "Щодо організації навчально-виховного процесу для учнів з особливими потребами з урахуванням змін"

Лист Міністерства освіти і науки України від 12 жовтня 2015 року № 1/9-487 «Щодо організації діяльності інклюзивних груп у дошкільних навчальних закладах»

Лист Міністерства освіти і науки України, Інституту модернізації змісту освіти від 07.09.2015 № 2.1/10-39

Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 02.04.2012  № 1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах»

Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 26.07.2012  № 1/9-529 «Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання»

Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 р. №1/9-414 «Про забезпечення безперешкодного доступу до навчальних закладів»

Лист Міністерства освіти і науки України від 13.08.2014 р. №1/9-413 «Про організацію навчально-виховного процесу учнів з розумовою відсталістю та затримкою психічного розвитку»

Лист Міністерства освіти і науки України від 28.08.2014 р. «До листів Міністерства освіти і науки України від 25.06.2014 № 1/9-335та від 13.08.2014 № 1/9-413»

Лист Міністерства освіти і науки України № 1/9-384 від 18.05.12 «Про організацію інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»

Лист Міністерства освіти і науки України від 05.06.2015 №  1/9-280 «Про організацію навчально-виховного процесу для учнів з особливими освітніми потребами загальноосвітніх навчальних закладів у 2015/2016 навчальному році»

Лист Міністерства освіти і науки України від 28.08.2014 №  1/9-430 «До листів Міністерства освіти і науки України від 25.06.2014 № 1/9-335 та від 13.08.2014 № 1/9-413»

Лист Міністерства освіти і науки України від 04.09.2014_№  _1/9-445 «Про забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами, з числа переселенців із місць проведення антитерористичної операції»

Лист Міністерства освіти і науки України від 25.09.12 № 1/9-675 «Щодо посадових обов’язків асистента вчителя»

Лист Міністерства освіти і науки України від 28.09.12 №  _1/9-694 «Щодо введення посади вихователя (асистента вчителя) у загальноосвітніх навчальних закладах з інклюзивним навчанням»

Лист Міністерства освіти і науки України від 02.01.13  №  1/9-1 «Про визначення завдань працівників психологічної служби системи освіти в умовах інклюзивного навчання»

Лист Міністерства освіти і науки України від 02.04.2012 № 1/9-245 «Щодо одержання документа про освіту учнями з особливими потребами загальноосвітніх навчальних закладах»

Лист Міністерства освіти і науки України від 08.08.13 №  _1/9-539 «Про організаційно-методичні засади забезпечення права на освіту дітям з особливими освітніми потребами»

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАІНИ

ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІІ ЗМІСТУ ОСВІТИ

№ 2.1/10-39 від 07 вересня 2015 року

Департаменти (управління) освіти і науки обласних,
Київської міської державних адміністрацій
Інститути післядипломної педагогічної освіти
Загальноосвітні навчальні заклади

Щодо використання у 2015/2016 навчальному році навчальних програм

На численні звернення педагогічних працівників спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів щодо використання у 2015/2016 навчальному році навчальних програм інформуємо.

Зміст освіти учнів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, крім учнів з розумовою відсталістю, визначається Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.10.2011 р. № 1392. Навчання учнів зазначених закладів відбувається за підручниками розробленими для учнів загальноосвітніх шкіл.

Відтак, спеціальні загальноосвітні навчальні заклади ІІ ступеня, крім закладів для розумово відсталих дітей, можуть використовувати для 6-го класу програми загальноосвітніх шкіл, рекомендовані Міністерством освіти і науки України до використання у 2015/2016 навчальному році. Навчально-виховний процес має здійснюватися з урахуванням кількості годин, передбачених Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (наказ МОН України від 22.04.2014 № 504), зі змінами, внесеними наказом МОН України від 19.06.2015 № 651.

Спеціальні загальноосвітні навчальні заклади для розумово відсталих дітей працюють за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України для використання у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році (Лист МОН України № 1/9-397 від 18.08.2015).

Переліки рекомендованої літератури (в т. ч. навчальні програми) розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України в рубриці "освіта дітей з особливими потребами" розділу "Освіта" (www.mon.gov.ua).

Директор       H. Б. Вяткіна