З 01.09.2017 р. відповідно до п. 3 постанови від 23.04.2003 р. № 585 було припинено набір дітей із затримкою психічного розвитку до підготовчих та перших класів спеціальних загальноосвітніх шкіл (шкіл-інтернатів). Натомість для них має бути забезпечено умови для навчання, зокрема, в інклюзивних класах загальноосвітніх навчальних закладів (ЗНЗ). А значить, у асистента вчителя інклюзивних класів ЗНЗ з 01.09.2017 р. побільшало роботи.

«Новий Закон «Про освіту» несе в собі значне розширення інклюзивної освіти, але ми маємо й значні виклики щодо цього», – про це заявила Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич під час круглого столу «Діти – провідники змін».

«Мало створити матеріальні можливості для інклюзивної освіти. Архітектурна доступність – далеко не єдиний показник, необхідний для інклюзії. Потрібно, щоб людей з особливими потребами почали розуміти, навчились ставитись до них із повагою. І, найголовніше, щоб учителі знали, як працювати з такими дітьми. Тому зараз нам дуже важливо в підготовку всіх наших шкільних учителів включити блок щодо роботи з дітьми з особливими потребами. Інший виклик – навчити школярів ставитись із повагою до гідності один одного, незалежно від того, має дитина особливі освітні потреби чи ні», – зазначила Міністр.

ОРГАН УПРАВЛІННЯ ОСВІТОЮ

Погоджує рішення директора загальноосвітнього навчального закладу (ЗНЗ) про утворення класів з інклюзивним навчанням (п. 4 Порядку організації інклюзивного навчання, затвердженого постановою КМУ від 15.08.2011 № 872далі — Порядок).

Виділяє кошти для забезпечення безперешкодного доступу до будівлі та приміщень навчального закладу дітей з особливими освітніми потребами, створенню відповідної матеріально-технічної та методичної бази (п. 5 Порядку).

Забезпечує підвищення кваліфікації педагогічних працівників із питань надання освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами у класах з інклюзивним навчанням, сприяє інноваційній діяльності (п. 5 Порядку).

Верховна Рада ухвалила за основу і в цілому законопроект №6437 "Про внесення змін до закону України "Про освіту" щодо особливостей доступу осіб з особливими освітніми потребами до освітніх послуг". 

За ухвалення закону проголосувало 297 народних депутатів.

Згідно зі статистичними даними близько 10% дітей в Україні складають діти з особливими потребами. Про це сказав Президент України Петро Порошенко, передає прес-служба Президента.

«Наскільки зараз наша школа готова відповідати цим особливим потребам дітей? Моє враження, що ми ще дуже далекі від цього. І це має бути одним із основних пріоритетів освіти», - наголосив Президент.

Він зауважив, що саме тому підтримав, щоб питання інклюзивної освіти дітей виділили в окремий пункт сьогоднішнього засідання Національної ради реформ.

Дочірні категорії