С Евгенией Паничевской мы встречаемся в выходной день. В кафе, где общаемся, кроме нас нет ни одного посетителя. Утро праздничного дня — люди отдыхают. Но это не о Евгении. У нее бесконечно много важных дел: уже пять лет она возглавляет «Ассоциацию родителей детей с аутизмом», является членом ведомственных рабочих групп, много времени тратит на общение с семьями, медиками, учителями, журналистами. Организует лагеря для семей детей с аутизмом и группы психологической поддержки для родителей.

А еще 44-летняя Евгения — мать троих детей. Старшему сыну Никите 21 год, Тимуру — десять, Дине — восемь лет. У Тимура — аутизм. Так глубоко в тему аутизма и сопутствующих проблем Евгению ввел именно сын.

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 28 лютого 2017 року був проведений інструктивно-методичний семінар «Складання програм індивідуального розвитку та критерії оцінювання дітей з особливими освітніми потребами» для асистентів учителів, які працюють з дітьми з ООП.

Учасників семінару привітала Віта Байдик, завідувач обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти, кандидат психологічних наук, та наголосила на основних принципах інклюзивної освіти, її меті й завданнях.

Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО 21 лютого 2017 року був проведений обласний науково-практичний семінар «Корекційні технології, методики та методи роботи з дітьми з особливими освітніми потребами» для асистентів учителів, практичних психологів, учителів-логопедів інклюзивних класів ЗНЗ.

Завідувач кафедри педагогіки та психології Луганського ОІППО, кандидат психологічних наук Оксана Пагава, привітала учасників семінару та наголосила на важливості командного підходу в роботі з дітьми з ООП.

Завідувач обласного навчально-методичного центру психологічної служби системи освіти, кандидат психологічних наук Віта Байдик, доповіла про переваги та можливості інклюзивної форми навчання для дітей з особливими освітніми потребами.

У Міністерстві освіти і науки почала працювати робоча група з адаптації програм зовнішнього незалежного оцінювання з української мови та літератури, математики, історії України для школярів з порушеннями зору.

Фахівці мають вирішити, які зміни потрібно внести до програм ЗНО з цих предметів, щоб зробити їх доступними для дітей з особливими потребами. Відзначимо, що перед учасниками групи стоїть завдання не спростити програму, а вилучити з неї ті речі, які дитина з порушеннями зору просто не зможе осягнути, в яких не зможе працювати з шрифтом Брайля. Наприклад, якщо йдеться про порівняння зображень геометричних фігур, упізнання видатних історичних діячів, письменників, архітектурних споруд тощо.

Уряд передбачив кошти на друк додатків до свідоцтва про базову загальну середню освіту за спеціальною програмою для випускників із порушеннями розумового розвитку.  Відповідну постанову було прийнято на засіданні КМУ 11 січня 2017 року.

«У вересні ми прийняли постанову, яка передбачає, що діти з порушеннями розумового розвитку однакового рівня складності отримуватимуть однакові документи про базову загальну середню освіту незалежно від того, навчаються вони в спеціальному закладі чи  у звичайній школі в рамках інклюзивного чи інтегрованого навчання. Наразі на це вже передбачено кошти, і у 2017 році випускники отримають документи нового зразка», – зазначила міністр освіти і науки України Лілія Гриневич.

Дочірні категорії