За запитом учителів початкових класів закладів загальної середньої освіти Білокуракинського та Біловодського районів Луганської області 27 жовтня 2020 року відбувся науково-практичний семінар-тренінг «Критичне освоєння медіасередовища на уроках у початковій школі». Захід пройшов у дистанційному форматі за допомогою застосунків для проведення відеоконференцій Skype for Business та Zoom.
Методисти кафедри педагогіки та психології ЛОІППО Яна Чернишова й Інна Шахно надали ґрунтовну інформацію щодо одного з напрямів професійного розвитку сучасного педагога – медіакомпетентності. Під час семінару учасники ознайомились із теоретичними засадами впровадження медійної грамотності в початковій школі, усвідомили основну мету медіаосвіти – сформувати медіаграмотного учня, захищеного від потенційно шкідливих ефектів медіа.
Педагоги розглянули такі питання:
- медіасередовище та медіаосвіта;
- складники медійної грамотності вчителя та учня;
- критичне мислення в межах медійної грамотності;
- ключові питання аналізу медіамеседжів.
За допомогою інтерактивних вправ, створених на цифрових платформах Google Drave, Mentimeter, Kahoot!, освітяни вдосконалили вміння декодувати найпоширеніші в інформаційному просторі медійні продукти: електронні повідомлення, фотографії, політичну та інші види реклами.
Учителі переконались у тому, що меседжі агресивного медіасередовища можна зробити менш впливовими на дорослу та дитячу аудиторії, якщо озброїтись техніками критичного аналізу, навичками протидії маніпуляціям. Задля реалізації цієї потреби необхідно розвивати особисту медіакомпетентність, активно впроваджувати медіаінформаційну грамотність в освітній процес, інтегрувати медіакультуру в повсякденне життя.
Дякуємо учасникам семінару за співпрацю! Бажаємо успіхів і натхнення!