Закони України
Укази Президента України
Указ президента України №501/2015 «Про затвердження Національної стратегії у сфері прав людини»
Акти Кабінету Міністрів України, постанови та накази МОН
«Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах»
Листи
- Деталі
- Категорія: Нормативно-правова база
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАІНИ
ІНСТИТУТ МОДЕРНІЗАЦІІ ЗМІСТУ ОСВІТИ
№ 2.1/10-39 від 07 вересня 2015 року
Департаменти (управління) освіти і науки обласних,
Київської міської державних адміністрацій
Інститути післядипломної педагогічної освіти
Загальноосвітні навчальні заклади
Щодо використання у 2015/2016 навчальному році навчальних програм
На численні звернення педагогічних працівників спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів щодо використання у 2015/2016 навчальному році навчальних програм інформуємо.
Зміст освіти учнів спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня, крім учнів з розумовою відсталістю, визначається Державним стандартом базової та повної загальної середньої освіти, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 23.10.2011 р. № 1392. Навчання учнів зазначених закладів відбувається за підручниками розробленими для учнів загальноосвітніх шкіл.
Відтак, спеціальні загальноосвітні навчальні заклади ІІ ступеня, крім закладів для розумово відсталих дітей, можуть використовувати для 6-го класу програми загальноосвітніх шкіл, рекомендовані Міністерством освіти і науки України до використання у 2015/2016 навчальному році. Навчально-виховний процес має здійснюватися з урахуванням кількості годин, передбачених Типовими навчальними планами спеціальних загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня для дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку (наказ МОН України від 22.04.2014 № 504), зі змінами, внесеними наказом МОН України від 19.06.2015 № 651.
Спеціальні загальноосвітні навчальні заклади для розумово відсталих дітей працюють за програмами, рекомендованими Міністерством освіти і науки України для використання у спеціальних загальноосвітніх навчальних закладах у 2015/2016 навчальному році (Лист МОН України № 1/9-397 від 18.08.2015).
Переліки рекомендованої літератури (в т. ч. навчальні програми) розміщено на офіційному веб-сайті Міністерства освіти і науки України в рубриці "освіта дітей з особливими потребами" розділу "Освіта" (www.mon.gov.ua).
Директор H. Б. Вяткіна
- Деталі
- Категорія: Нормативно-правова база
Відеосюжет "Інклюзивна освіта в Україні" (Марина Порошенко)
Презентація Н. О. Чумак "Діти з порушенням психофізичного розвитку дошкільного віку: статистичні показники" та доповідь до презентації
Презентація "Альтернативні засоби комунікації" (І. В. Мартиненко)
Відеосюжет "Інклюзивна модель педагогічного супроводу дошкільної освіти" (м. Лисичанськ)
- Деталі
- Категорія: Презентації, відеосюжети, майстер-класи
- Інклюзивна освіта. Підтримка розмаїття у класі : практ. посіб. /[Тім Лорман, Джоан Деппелер,Девід Харві] ; пер. з англ. – К.:ТОВ «ФІРМА «ЕСЕ», 2013.
- Індекс інклюзії: дошкільний навчальний заклад: Навчально-методичний посібник / Кол. Упорядників : Патрикеєва О. О., Дятленко М. Н., Софій Н. З., Найда Ю. М. / Під заг. ред. Шинкаренко В. І. – К. : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди»», 2013.
- Інклюзивна освіта. Досвід проекту: збірник статей / Упорядники Мазін Д. М., Найда Ю. М. – К. : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2013.
- Інклюзивна освіта. Посібник для батьків. Досвід Канади: посіб. – К. : ТОВ «Фірма «ЕСЕ», 2013.
- Як зробити школу інклюзивною. Досвід проектної діяльності : Методичний посібник / Канадсько-український проект «Інклюзивна освіта для дітей з особливими потребами в Україні» / Уклад. С. Єфімова. – К. : ТОВ «Фірма «Есе», 2013.
- Лідерство та інклюзивна освіта: навч.-метод. посіб. /Єфімова С. М.,Королюк С. В.; за заг. ред. Колупаєвої А. А. – К. : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2012.
- Індивідуальне оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі: навч. курс та наук.-метод. посіб. / Т. В. Сак. – К. : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2011.
- Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник/ За ред. А.А. Колупаєвої. – К. : ТОВ «Фірма «Есе», 2013.
- Розвиток політики інклюзивних шкіл. Інтегроване планування послуг, їх надання та фінансування в Канаді: посібник/ Дж. Блейз, Е. Чорнобой, Ш. Крокер, Е. Страт, О. Красюкова-Еннз. – К. : Паливода А. В., 2012.
- Індекс інклюзії: загальноосвітній навчальний заклад : Навчально-методичний посібник / Кол. урядників: Патрикеєва О. О., Софій Н. З., Луценко І. В., Василашко І. П. Під заг. ред. ШинкаренкоВ.І., – К. : ТОВ «Видавничий дім «Плеяди», 2011.
- Діти з особливими потребами в загальноосвітньому просторі: початкова ланка. Путівник для педагогів: Навчально-методичний посібник/ Колупаєва А. А., Таранченко О. М. – К. : «АТОПОЛ», 2010.
- Огляд ролі асистентів учителів у канадських школах. Досвід провінцій Манітоба, Нова Шотландія та Альберта: посібник/ Е. Чорнобой, О. Красбкова-Еннз. – К. : Паливода А. В., 2012.
- Асистент учителя в інклюзивному класі: навчально-методичний посібник / Н. М. Дятленко, Н. З. Софій, О. В. Мартинчук, Ю. М. Найда, під заг. ред. М. Ф. Войцехівського. – К. : ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015.
- Індекс інклюзії: розвиток навчання та участі в життєдіяльності шкіл : посіб. / [Тоні Бут]; пер. з англ. – К. :ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2015.
- Деталі
- Категорія: Бібліотека