Відповідно до плану роботи Луганського ОІППО на 2019 рік 21 червня була проведена вчена рада, на якій заслухали звіт Топіліної Т. А., заступника директора з навчально-виховної роботи Лисичанської загальноосвітньої школи І–ІІІ ступенів № 6 Лисичанської міської ради Луганської області, про перебіг та кінцеві результати дослідно-експериментальної роботи за темою «Використання веб-сайтів в освітній діяльності», учена рада констатує, що дослідно-експериментальна робота здійснювалась відповідно до наказу Департаменту освіти і науки Луганської обласної державної адміністрації від 16.01.201 № 11с «Про надання статусу експериментального навчального закладу регіонального рівня Лисичанській ЗОШ І–ІІІ ступенів № 6 Лисичанської міської ради Луганської області».
Дослідно-експериментальна робота закладу спрямована на впровадження моделі використання веб-сайтів в освітньому процесі, яка вможливить підвищення якості знань учнів, рівня інформаційно-цифрової компетентності учасників освітнього процесу та професійної компетентності педагогів. Вивчення цієї проблеми дасть можливість не лише покращити якість освіти через використання сучасних веб-технологій та розроблених на їхній основі веб-сайтів, а й сприятиме формуванню інформаційно-цифрової компетентності учасників освітнього процесу, умінню навчатись протягом життя.
Дослідження здійснювалось у п’ять етапів: підготовчий етап (січень – травень 2015 р.); діагностико-концептуальний (червень – грудень 2015 р.); формувально-практичний (січень – грудень 2016 р.); контрольно-узагальнювальний (січень – грудень 2017 р.); коригувальний (січень 2018 р. – червень 2019 р.).
У ході реалізації дослідно-експериментальної роботи педагогічний колектив опрацював науково-методичну літературу, провів консультаційну роботу серед учителів, батьків, громадськості; налагоджена співпраця з Луганським ОІППО, укладений список науково-методичної літератури та корисних посилань для ефективної роботи щодо поширення передового педагогічного досвіду з теми проекту, проведена діагностика готовності адміністрації, педколективу закладу освіти, батьків, учнів до співробітництва та розроблена й упроваджена модель «Використання веб-сайтів в освітній діяльності» в освітній процес.
Заклад освіти репрезентував діяльність школи щодо впровадження моделі освітнього процесу «Використання веб-сайтів в освітній діяльності» під час:
– серпневої конференції для педагогів у форматі EdCamp за темою «Як змінити освітній заклад з середини» у якості експерта під час роботи студії «Експеримент у навчальному закладі як шанс для переходу із режиму функціонування в режим розвитку» (директор школи Коняхін І. Є.);
– VIII Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти – 2017» на засіданні круглого столу «Науково-методичний супровід реалізації завдань експериментального дослідження закладів освіти Луганської області» (учитель інформатики Коняхіна Г. О.);
– ІХ Міжнародної виставки «Інноватика в сучасній освіті – 2017» у номінації «Застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій для формування інформаційно-цифрової компетентності учасників освітнього процесу» з описом досвіду роботи за темою «Формування інформаційно-цифрової компетентності учасників освітнього процесу через сучасні інформаційно-комунікаційні технології»;
– у журналі «Директор школи» (№ 19–20, жовтень 2017 р.) стаття «Веб-сайти: використання в освітній діяльності» (Топіліна Т. А., Коняхіна Г. О.).
Під час останнього (корекційного) етапу дослідно-експериментальної роботи було:
– унесено корективи й відповідні зміни до організаційно-педагогічних, матеріально-економічних умов освітнього процесу;
– складено план інноваційної діяльності на подальший період відповідно до Концепції розвитку школи та результатів дослідно-експериментальної роботи;
– розроблено Дорожню карту розвитку Лисичанської ЗОШ І–ІІІ ступенів № 6, у якій передбачається забезпечення кожної дитини рівним доступом до якісної освіти, активне впровадження ІКТ у практику роботи школи, забезпечення інформаційного простору для вчителів та учнів засобами новітніх інформаційних технологій і широкої комп’ютеризації школи, подальше використання веб-сайтів в освітній діяльності з упровадження сервісів Web 2.0 та інших сервісів навчання, покращення матеріально-технічної бази школи;
– розроблено плани-конспекти уроків з навчальних предметів з використанням веб-сайтів.
У процесі дослідно-експериментальної роботи було доведено, що використання веб-сайтів в освітній діяльності сприяє підвищенню мотивації та інтересу до навчання, якості й рівня навчальних досягнень учнів, а також рівня компетентності кожного учасника освітнього процесу.